850 fälgar

Fjädrar, stötdämpare, stel bakaxel, multilink, framvagn, växellådor, kopplingar, bromsar.
Tobbe99
Uppkörning
Inlägg: 973
Blev medlem: 19 aug 2008, 10:57
Kör: 944 GL -93. Röd 601
Ort: Västra Frölunda, Göteborg

Re: 850 fälgar

Inlägg av Tobbe99 »

Nu fattar inte jag alls!! Man måste väl bara ha vinterdäck på om det råder vinterväglag?? Om det är 5 plus ute och torrt på vägarna skall väl både SBP och Polisen strunta i om man har sommardäcken på, eller???

Tobbe
Bild

Användarvisningsbild
Knasen
Övningskörning
Inlägg: 266
Blev medlem: 22 apr 2007, 21:10
Kör: 744 GL -92
Ort: Söderköping

Re: 850 fälgar

Inlägg av Knasen »

Inte lätt att vara fattig.
Besiktiga farsans passat en vinter med på gränsen till olagliga vinterdäck. Bess-gubben sa bara "ja det är ju snart dags att lägga på sommardäcken" sen var det inget mer med det.

Kan ju vara smart att boka om tiden till sista mars. Då har det kanske hunnit bli varmt och fint så inte vinterdäcken behövs. Och du hinner burna slut vinterdäcken totalt.

Tezz
Uppkörning
Inlägg: 647
Blev medlem: 25 apr 2007, 23:07
Kör: 745 gl/t -90
Ort: Karlskoga

Re: 850 fälgar

Inlägg av Tezz »

Tobbe99: Saxxat från transportstyrelsen.se:
Krav på vinterdäck 1 december-31 mars

När du kör personbil (klass I*), personbil klass II (husbilar) med en totalvikt av högst 3,5 ton, lätt lastbil samt lätt buss är det krav på vinterdäck eller likvärdig utrustning under perioden 1 december–31 mars, om det är vinterväglag. Drar du släpvagn efter gäller kravet även denna.

Knasen: Ne de är inge vidare :P okey, jo jag kan väll hoppas på att de säger någet liknande här med, funderar på att flytta fram tiden, men ja, vi får se har 2veckor till på mig att bestämma mig, samtidigt känns de bra att få de gjort om de blir ombesiktning o de =/
Bild

Våga Vägra Turbo

Användarvisningsbild
Knasen
Övningskörning
Inlägg: 266
Blev medlem: 22 apr 2007, 21:10
Kör: 744 GL -92
Ort: Söderköping

Re: 850 fälgar

Inlägg av Knasen »

Lägger du sent och får ombes så har du ju hela april på dig att montera sommardäck.

Tezz
Uppkörning
Inlägg: 647
Blev medlem: 25 apr 2007, 23:07
Kör: 745 gl/t -90
Ort: Karlskoga

Re: 850 fälgar

Inlägg av Tezz »

Knasen skrev:Lägger du sent och får ombes så har du ju hela april på dig att montera sommardäck.
Jo jag vet men de tillkommer ju även mer utgifter så jag måste försöka dela upp allt månadsvis. Skatten kommer ju komma i April med tanke på att jag har en 1a. Försäkringen kommer i Mars/April, förhoppningsvis slutet på Mars. Så därför jag helst vill ha besiktningen avklarad denna månad. Men vi får se som sagt, kan bli som så att jag skjuter, måste forska lite mer :P
Bild

Våga Vägra Turbo

Ewall24
Färsk användare
Inlägg: 1
Blev medlem: 31 mar 2018, 21:19
Kontakt:

Re: 850 fälgar

Inlägg av Ewall24 »

Shadow.Demon skrev:Som Knasen säger så lär det nog få bli nya vinterpuckar i vilket fall som helst. Ett företag som jag sett på nätet som jag anser har bra priser är Nordendäck. Sedan är det väl lite upp till var och en att avgöra vad man ska ha för däck.
Finns många online med bra priser online förutom nordendäck som numera endast hänvisar till dackonline. Se lista på billigavinterdack

Skriv svar