Kan AW30-40 fungera ihop med B230 med LH-2.4?

Fjädrar, stötdämpare, stel bakaxel, multilink, framvagn, växellådor, kopplingar, bromsar.
Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Kan AW30-40 fungera ihop med B230 med LH-2.4?

Inlägg av Turbo-Mupp »

Hej!



Går det att ha en AW30-40 i en 740 som har en B230 motor med Lh-2.4?



Har hört att denna låda har egen databox som vill ha lite olika signaler osv.

Är det möjligt att få detta att lira? Är det svårt?
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

allt GÅR med mer eller mindre jobb :P

Jag skulel dock köra med AW71L eller liknande istället.

smidigare åxå

AW30-43 får motorer att kännas en aning slöa.

och slöa motorer ännu slöare..



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Inlägg av Turbo-Mupp »

ThaSaint skrev:allt GÅR med mer eller mindre jobb :P

Jag skulel dock köra med AW71L eller liknande istället.

smidigare åxå

AW30-43 får motorer att kännas en aning slöa.

och slöa motorer ännu slöare..



//Erik


Är det någon som testat? Varför får den motorer att kännas slö? Tyckte jag läste nåt om att den beräknar vilken växel som passar bäst för situationen.
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Inlägg av Turbo-Mupp »

Vad är det för signaler som AW30-40/43 behöver för att fungera korrekt? Är det bara hastighets och belastningssignal? Isåfall, vart tar lådans dator denna information ifrån? Har Lh-2.4 utgångar för sådan information? Kan det gå med Lh-2.4 och instrumenthus från 940/960?

Passar 960-instrumentet i 940brädan?
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

M Nordin
Övningskörning
Inlägg: 218
Blev medlem: 13 sep 2003, 13:16

Inlägg av M Nordin »

Fundera från denna ände först:



Passar den rent fysiskt på en rödblock?



"Gamla" lådor växlar ofta mer agressivt och distinkt medan nyare lådor är priorterade för att man inte skall skvalpa ur kaffet i mugghållaren. jag blir nervös av att köra nya bilar där det känns som lådan tokslirar...



MVH



MN

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Inlägg av Turbo-Mupp »

M Nordin skrev:Fundera från denna ände först:



Passar den rent fysiskt på en rödblock?



"Gamla" lådor växlar ofta mer agressivt och distinkt medan nyare lådor är priorterade för att man inte skall skvalpa ur kaffet i mugghållaren. jag blir nervös av att köra nya bilar där det känns som lådan tokslirar...



MVH



MN


Passar bör den göra då det går att tillverka adapterplatta. Och jag läste nånstans på turbobricks att en kille hade den lådan fast växlade den manuellt med paddlar.



Frågan är ju bara hur den tar sina signaler. Jag vill veta detta.!
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Inlägg av Turbo-Mupp »

ingen som vet?
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

Volvo960-96 2.5E
Övningskörning
Inlägg: 178
Blev medlem: 28 nov 2003, 10:36
Kontakt:

Inlägg av Volvo960-96 2.5E »

Turbo-Mupp skrev:ingen som vet?


Svaret på en av många många frågor..



Här har du en länk till snillet som satte paddlar på sin 965:a

Han har även turbokonverterat den..



http://forums.turbobricks.com/showthrea ... e+shifters



Hans sida med bilder på bilen mm

http://www.pbase.com/765ti/960r
_______________________________________

Bild

Volvo 960 -96 2.5E Man.

evozz
Expert
Inlägg: 8621
Blev medlem: 31 mar 2004, 12:03
Kör: 142-73
Ort: Kolsva

Inlägg av evozz »

Observera att den sitter original på den bilen, dvs en vitblockare under locket.
DET HETER STEREO!!!

IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM.

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Inlägg av Turbo-Mupp »

evozz skrev:Observera att den sitter original på den bilen, dvs en vitblockare under locket.
Jag läste om en som hade den på b230 som ville härma han som uppfann paddlarna till den.
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

Moon_Walk
Uppkörning
Inlägg: 628
Blev medlem: 26 aug 2003, 09:54
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Moon_Walk »

rent princip mässigt så är de väl inga större problem med att koppla in skiten .. problemet är igentligen den att du måste få varvtalssignal å den skiljer mellan vit /röd blockare .. sen måste du ha rätt hastighetssignal plus några tempgivare plus lastsignal den tar man iofs från lmm plus att boxen arbetar mot motorstyrsystemet å stryper motorn vid växling för att få mjukare växlingar .. det är jag starkt tveksam att styrsystemet till rödblock ens klarar av.. men som sagt allt är möjligt .. om du är intresserad så har jag en pdf som står om hur allt funkar. .



här är beskrivningen av AW4 eller även känd som AW30-40 / AW30-43 samt A341e och A340e dvs samma låda/or som vi diskuterar



http://www.hazzor.net/micke/AW30-40%20info.pdf

LimeCarter
Övningskörning
Inlägg: 132
Blev medlem: 23 apr 2006, 01:29
Kör: Volvo 945 LTT -95

Re:

Inlägg av LimeCarter »

Volvo960-96 2.5E skrev:
Turbo-Mupp skrev:ingen som vet?


Svaret på en av många många frågor..



Här har du en länk till snillet som satte paddlar på sin 965:a

Han har även turbokonverterat den..



http://forums.turbobricks.com/showthrea ... e+shifters



Hans sida med bilder på bilen mm

http://www.pbase.com/765ti/960r


någon som vet ifall man kan få tag på kittet som är nämnt på någon av sidorna.. hemsidan awshifting.com finns inte längre :(

Skriv svar