Hallå! En polare har en 745:a -90 med F-motorn och LH 2.4-system som har börjat dumma sig.
Han stängde av den efter en tids hård körning och den ville inte hoppa igång. Den tänder till precis som om den ska starta, men dör sedan. Den fick stå några minuter och hoppade senare igång och gick felfritt. Den gick senare att stänga av och starta som vanligt. Efter yttligare några timmar med hård körning hände samma sak igen, men den vägra starta. Efter en halvtimme med nollning av boxar och liknande hoppade den igång vid bogsering, vilket testats tidigare utan resultat. Bilen gick klockrent i en timme men vid ett så kallat kärringstopp gick bilen inte gång igen. Den fick så i upp mot en timme men startade inte, den försökte bogseras igång, men gick extremt dåligt och gick att hålla vid liv av pumpgas, men gick aldrig så bra att den kunde köras. Väl hemma efter en halvtimmes bogsering hoppa den igång och gick felfritt.
Den luktar soppa, kamremmen tycks ej ha kuggat då den startar och går felfritt tillslut. Min första tanke är att den väl startar när den är kall (tempgivare?). Den luktar soppa när man försöker starta, som att den surar ner sig (sopparelä, svänghjulsgivare?)
Bilen är utrustad med larm med immobiliser och det enda som är gjort motormässigt är sportluftfilter och extraktorgrenrör med 2,5" system.
Någon som har någon idé om vi är på rätt spår?
Startproblem 745 -90
Re: Startproblem 745 -90
Hur ser stiften ut?
Har ni kollat gnistan?
Felkoder?
Har ni kollat gnistan?
Felkoder?
Re: Startproblem 745 -90
Gick bättre efter en omlödning av bränslerelät, men inte bra. böt hela bryggan med filter och pump samt lite renovering av kablarna där, nu går den kanon!