Svenska Volvo 7/900 Klubben

Platsen för oss som värnar om Volvos 7/900-serie
Aktuellt datum och tid: 25 aug 2019, 08:44

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Svara på tråd  [ 169 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 20 jun 2010, 22:31 
Offline
Dags att bli medlem?
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Inlägg: 5148
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!
Dowert skrev:
tjena är det här något och ha med tanke på att det låter ganska billigt elr ska man satsa på KL-racing ist?
http://www.blocket.se/goteborg/Trimchip ... ?ca=17&w=1


Har nu testat dessa chip efter att jag INTE fått tag i Göran "Vikingchip" i vanlig ordning.
Ledsnade och kontaktade snubben i annonsen ovan.

Han bodde bara ett par kilometer ifrån mig, så värt en chans var det alltid, han lämnade dessutom garanti!

Han har vart med länge i gemet och mest gjort chip till Nissan 200 och 300 tidigare.

Jag lovar er, bättre chip än dessa har jag inte testat innan!
Svinbra, verkligen!

Fick jämnare gång i bilen än någon av mina tidigare bilar som jag kört vikingchip i.

Jag brukar alltid bara slänga i ett bränslechip i mina turbobilar,
men då det ingick tändningschip i priset så smackade jag i det också.
Funkar klockrent.

Rekomenderas!
Med vänliga hälsningar Kim

_________________
Bild


Upp
   
InläggPostat: 21 jun 2010, 16:14 
Offline
Färsk användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 apr 2010, 10:03
Inlägg: 40
Kör: 940 ltt
Ort: småland
Kim J skrev:
Dowert skrev:
tjena är det här något och ha med tanke på att det låter ganska billigt elr ska man satsa på KL-racing ist?
http://www.blocket.se/goteborg/Trimchip ... ?ca=17&w=1


Har nu testat dessa chip efter att jag INTE fått tag i Göran "Vikingchip" i vanlig ordning.
Ledsnade och kontaktade snubben i annonsen ovan.

Han bodde bara ett par kilometer ifrån mig, så värt en chans var det alltid, han lämnade dessutom garanti!

Han har vart med länge i gemet och mest gjort chip till Nissan 200 och 300 tidigare.

Jag lovar er, bättre chip än dessa har jag inte testat innan!
Svinbra, verkligen!

Fick jämnare gång i bilen än någon av mina tidigare bilar som jag kört vikingchip i.

Jag brukar alltid bara slänga i ett bränslechip i mina turbobilar,
men då det ingick tändningschip i priset så smackade jag i det också.
Funkar klockrent.

Rekomenderas!
Med vänliga hälsningar Kim

okej då får det bli ett sådant när ekonomin blir bra [thum]

_________________
http://www.garaget.org/?car=196865
Bild


Upp
   
InläggPostat: 23 jun 2010, 23:53 
Offline
Svart bälte i SÖK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 apr 2005, 12:39
Inlägg: 2111
Kör: Volvo 760 TDI 1983
Ort: Runhällen
Har mailat den killen om möjligheten att få chip till TIC -90 genom honom, ska maila honom boxnr imorrn så får vi se....

Isf kommer jag köpa chip av honom med. :)


Upp
   
InläggPostat: 24 jun 2010, 13:07 
Offline
Svart bälte i SÖK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 apr 2005, 12:39
Inlägg: 2111
Kör: Volvo 760 TDI 1983
Ort: Runhällen
Fått svar av honom, han har chip till 740 TIC -90 också. Iallafall till min som har boxnr 0280000563.
[thum]


Upp
   
InläggPostat: 29 jun 2010, 07:41 
Offline
Moderator

Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Inlägg: 19500
Ort: Stockholm
GL Power skrev:
Fått svar av honom, han har chip till 740 TIC -90 också. Iallafall till min som har boxnr 0280000563.
[thum]


gött, 563 har jag också =P


Upp
   
InläggPostat: 29 jun 2010, 15:46 
Offline
Svart bälte i SÖK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 apr 2005, 12:39
Inlägg: 2111
Kör: Volvo 760 TDI 1983
Ort: Runhällen
Fått mina chip nu, både bränsle & tändning, kan ju dock bara använda bränslechipet, men får väl ragga tag i en guldbox till tändningen sen...

Återkommer med rapport, ska montera ikväll tänkte jag... :P


Upp
   
InläggPostat: 29 jun 2010, 19:21 
Offline
Svart bälte i SÖK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 apr 2005, 12:39
Inlägg: 2111
Kör: Volvo 760 TDI 1983
Ort: Runhällen
Och såhär gick det!
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=26&p=818496#p818496


Upp
   
InläggPostat: 04 jul 2010, 11:16 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 23 jan 2010, 08:23
Inlägg: 36
Har en liten fråga om chipet från blocket. Är det anpassat för större spridare, turbo lmm eller funkar det bäst på en original maskin?


Upp
   
InläggPostat: 04 jul 2010, 12:35 
Offline
Van forumsanvändare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Inlägg: 1739
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
TurboPlus skrev:
Har en liten fråga om chipet från blocket. Är det anpassat för större spridare, turbo lmm eller funkar det bäst på en original maskin?


Det är till orginal maskin

_________________
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!


Upp
   
InläggPostat: 05 jul 2010, 23:45 
Offline
Svart bälte i SÖK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 apr 2005, 12:39
Inlägg: 2111
Kör: Volvo 760 TDI 1983
Ort: Runhällen
Liten update om blocket-chipen.

Hade mailkontakt med säljaren, han ville att jag skulle skicka tillbaks det "defekta" chippet så han fick kolla på det.

Visade sig att han hade råkat lägga in fel programvara på chippet (Alla är vi mänskliga och det är mänskligt att fela...)

Fick ett nytt chip idag och det funkar klockrent!

Laddat 1,1bar på BF95 utan spikningar hittils.

Mvh
Hasse


Upp
   
InläggPostat: 06 jul 2010, 05:46 
Offline
V O L V O G U D
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Inlägg: 19439
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
GL Power skrev:
Liten update om blocket-chipen.

Hade mailkontakt med säljaren, han ville att jag skulle skicka tillbaks det "defekta" chippet så han fick kolla på det.

Visade sig att han hade råkat lägga in fel programvara på chippet (Alla är vi mänskliga och det är mänskligt att fela...)

Fick ett nytt chip idag och det funkar klockrent!

Laddat 1,1bar på BF95 utan spikningar hittils.

Mvh
Hasse
Gött att det löste sig så fint, verkar ju som att han var bra att ha och göra med även när det krånglar :)

_________________
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)


Upp
   
InläggPostat: 09 aug 2010, 19:18 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 17 okt 2007, 13:39
Inlägg: 2
Kör: 940ltt -97
Ort: Umeå
Sitter och funderar på att chippa bruksbilen.
Har varit inne på KLs chip men upptäckte att några här testat detta: http://www.blocket.se/goteborg/Trimchip ... ?ca=17&w=1 Där även tändchip ingår! Så min fråga nu är om ni fortfarande är nöjda med det?

Mvh Mattias

_________________
Bilar: Volvo 940ltt -97, Volvo PV544 Turbo
http://www.garaget.org/pv544t


Upp
   
InläggPostat: 09 aug 2010, 19:50 
Offline
Dags att bli medlem?
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Inlägg: 5148
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!
pv544t skrev:
Sitter och funderar på att chippa bruksbilen.
Har varit inne på KLs chip men upptäckte att några här testat detta: http://www.blocket.se/goteborg/Trimchip ... ?ca=17&w=1 Där även tändchip ingår! Så min fråga nu är om ni fortfarande är nöjda med det?

Mvh Mattias


Jag är fortfarande nöjd i alla fall, bara slå till :wink: .

Med vänliga hälsningar Kim

_________________
Bild


Upp
   
InläggPostat: 13 aug 2010, 15:07 
Offline
Svart bälte i SÖK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 apr 2005, 12:39
Inlägg: 2111
Kör: Volvo 760 TDI 1983
Ort: Runhällen
Japp, också nöjd!


Upp
   
InläggPostat: 14 aug 2010, 21:56 
Offline
Uppkörning

Blev medlem: 15 feb 2006, 21:01
Inlägg: 344
Kör: 945 LTT -97
Ort: Strömsund
Någon som kör med Vikings anpassade chip för 3"lmm och 968 spridare?

Tycker jag har läst lite mkt om att många tycker det e skit och inte funkar som det ska??? Men det vägrar jag tro på...
Har både kört hans chip till gamla motronic och även nu till LH 2.4an, funkar kalas och aldrig haft problem med något av hans chip!


Så, någon som har något att kommentera om det här anpassade chippet?

_________________
945 LTT -97
PV 544 -64 Original.


Upp
   
InläggPostat: 19 aug 2010, 15:41 
Offline
Van forumsanvändare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Inlägg: 1739
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Volvo_Real_Power skrev:
Någon som kör med Vikings anpassade chip för 3"lmm och 968 spridare?

Tycker jag har läst lite mkt om att många tycker det e skit och inte funkar som det ska??? Men det vägrar jag tro på...
Har både kört hans chip till gamla motronic och även nu till LH 2.4an, funkar kalas och aldrig haft problem med något av hans chip!


Så, någon som har något att kommentera om det här anpassade chippet?


Jag kör tyvärr med det ja.. Anpassat vetifan om man ska kalla det.. Mitt orgchip (volvo orginal turbo) har både bättre tomgång och finare bränslekurvor.. det anpassade är enbart Bränsle ändå så.. Rätt meningslöst

_________________
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!


Upp
   
InläggPostat: 19 aug 2010, 16:15 
Offline
Färsk användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 apr 2010, 10:03
Inlägg: 40
Kör: 940 ltt
Ort: småland
hejsan. har en fråga till er som kör med "Blocket-chipet" om ni kör trimmat eller orginal?

_________________
http://www.garaget.org/?car=196865
Bild


Upp
   
InläggPostat: 20 aug 2010, 19:34 
Offline
Svart bälte i SÖK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 apr 2005, 12:39
Inlägg: 2111
Kör: Volvo 760 TDI 1983
Ort: Runhällen
Vet inte vad du bedömer som trimmat, det enda jag har gjort med min maskin är att laddet är uppställt till 1bar, funkar bra iaf.


Upp
   
InläggPostat: 20 aug 2010, 21:07 
Offline
Dags att bli medlem?
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Inlägg: 5148
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!
Dowert skrev:
hejsan. har en fråga till er som kör med "Blocket-chipet" om ni kör trimmat eller orginal?


Jag kör originalsnurra än sålänge och V-kam, laddar 1.2-1.3 kanske, funkar fint.
Har vissa småtendenser till spikningar när det är riktigt varmt/kvavt ute.
Detta blir ju lätt åtgärdat med alu-ic och 3" system, kör 940 original dp och sedan ner"muffat" till 240 originalkatalysator och 240 original avgassystem, så där har jag en riktig flaskhals.

När man senare går upp storleksmässigt i turbo m.m. så anpassar man ju även spridare och lmm efter detta.
Så skulle inte se någon anledning till att det skulle spika då heller.

Med vänliga hälsningar Kim

_________________
Bild


Upp
   
InläggPostat: 21 aug 2010, 13:05 
Offline
Färsk användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 apr 2010, 10:03
Inlägg: 40
Kör: 940 ltt
Ort: småland
okej. det jag tänkte som trim var större turbo, spridare, lmm och avgassystem.

_________________
http://www.garaget.org/?car=196865
Bild


Upp
   
InläggPostat: 21 aug 2010, 21:37 
Offline
Van forumsanvändare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Inlägg: 1739
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Är allt innom rimliga gränser så pallar chipet.. man får bara kompensera LMM mot spridarestorlek.. Chippet är programerat att ge X% Bränsle vid Y% Varv/Luftflöda... Oavsett hur mycket grejjer du har stoppat på.. Men sen att det är klokt att göra så är en annan sak.. Jag kör med 16T,968or,3" LMM på min 940 nu förtillfälligt med helt standard Volvo Orginal Chip från fabrik... Fungerar hur bra som helst.. Mäter med Bredbandslambda så allt är lungt.. Det går men är låååångt ifrån optimalt!

_________________
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!


Upp
   
InläggPostat: 21 aug 2010, 23:37 
Offline
Färsk användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 apr 2010, 10:03
Inlägg: 40
Kör: 940 ltt
Ort: småland
Bulan skrev:
Är allt innom rimliga gränser så pallar chipet.. man får bara kompensera LMM mot spridarestorlek.. Chippet är programerat att ge X% Bränsle vid Y% Varv/Luftflöda... Oavsett hur mycket grejjer du har stoppat på.. Men sen att det är klokt att göra så är en annan sak.. Jag kör med 16T,968or,3" LMM på min 940 nu förtillfälligt med helt standard Volvo Orginal Chip från fabrik... Fungerar hur bra som helst.. Mäter med Bredbandslambda så allt är lungt.. Det går men är låååångt ifrån optimalt!

okej

_________________
http://www.garaget.org/?car=196865
Bild


Upp
   
InläggPostat: 22 aug 2010, 23:40 
Offline
Dags att bli medlem?
Användarvisningsbild

Blev medlem: 15 maj 2006, 14:12
Inlägg: 7027
Kör: Volvo 960
Ort: Göteborg
Vad är det för nummer på olika bränsleboxar för LH2.4?

Vilka olika nummer återfinns i turbobilar?

_________________
Bild
Only YOU can prevent forest fires.


Upp
   
InläggPostat: 23 aug 2010, 00:02 
Offline
Dags att bli medlem?
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Inlägg: 5148
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!
563 -90 B230FT

937 -93 B230FT
946 (??)
954 B230FK/FT
962 B230FT/FK
977 B230FT/FK (kräver signal från immobiliserstyrdon)
984 B230FT/FK (kräver signal från immobiliserstyrdon)

Med vänliga hälsningar Kim

_________________
Bild


Upp
   
InläggPostat: 23 aug 2010, 02:09 
Offline
Dags att bli medlem?
Användarvisningsbild

Blev medlem: 15 maj 2006, 14:12
Inlägg: 7027
Kör: Volvo 960
Ort: Göteborg
Kim J skrev:
563 -90 B230FT

937 -93 B230FT
946 (??)
954 B230FK/FT
962 B230FT/FK
977 B230FT/FK (kräver signal från immobiliserstyrdon)
984 B230FT/FK (kräver signal från immobiliserstyrdon)

Med vänliga hälsningar Kim


Tack så mycket!

Enda problemet var att jag eg. undrade över tändboxar :oops: då en fågel viskat i mitt öra att man kan använda tändboxen från sin GL med ett annat chip!

_________________
Bild
Only YOU can prevent forest fires.


Upp
   
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 169 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015