Har 1st B230A 84 och 1st B230F 88, det som skall göras att någon av dem skall överladdas och LH-2,2 skall användas.
Vilket är det stabilaste blocket?
Fördelar/Nackdelar med blockmonterad, Toppmonterad fördelare?
Går det att använda t, ex en toppmonterad fördelar topp på ett block som har blockmonterad fördelare? och tvärtom.
Är det stor skillnad mellan 398 och 530 topparna? (ingen är speciellt rolig, men vilken av dem är roligast)
Fördelar med olika gamla motorer?
Blocken är lika "stabila" (eller ostabila..) orginal.. så ta det som är finast i så fall.
Toppfördelaren är kanske lite mer exakt.. dock marginellt. Jag skulle använda toppmonterad fördelare om jag inte absolut skulle vilja ha en topp/kam som saknar fördelarspår och fäste till en sådan.
Självklart kan du ha en topp med toppfördelare på ett block som har blockmonterad fördelare..
Dock kan det ju bli lite problem om du har tänkt dig tvärtom, en topp utan fördelare på ett block utan fördelare..
Du kan ju sätta blockfördelare på alla rödblock.. dock måste mellanaxeln bytas då (lätt jobb)
398 och 530 är likvärdiga prestandamässigt.
Toppfördelaren är kanske lite mer exakt.. dock marginellt. Jag skulle använda toppmonterad fördelare om jag inte absolut skulle vilja ha en topp/kam som saknar fördelarspår och fäste till en sådan.
Självklart kan du ha en topp med toppfördelare på ett block som har blockmonterad fördelare..
Dock kan det ju bli lite problem om du har tänkt dig tvärtom, en topp utan fördelare på ett block utan fördelare..
Du kan ju sätta blockfördelare på alla rödblock.. dock måste mellanaxeln bytas då (lätt jobb)
398 och 530 är likvärdiga prestandamässigt.
segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!
Ska du köra med LH-Jetronic 2.2 måste du ha blockmonterad fördelare eftersom HAL-givaren sitter där..
| zerial racing | DTE racing | SBM racing | Rätts databas | Race Night |
| Värmdö Motorteknik | Vevstakar | Kendall GT-1 | Motorarbeten mm |