Hej
Ska montera eftermarknadsinsprutning i bilen och hade då tänkt tanken att försöka riva ur lh2.4 ur bilen.
Men känns som att allt är draget tillsammans med övrig el och därför rätt bökigt att sålla ut.
Bilen är en 940 Turbo från 97. Har delat på kontakter uppe vid fjädertornen osv.
Riva ur lh 2.4
Riva ur lh 2.4
Volvo 940 Turbo 1997
- Arly165
- Klubbmedlem 2022
- Inlägg: 4744
- Blev medlem: 13 aug 2005, 20:29
- Kör: 740 GLT 16 Valve
- Ort: Hässelby 165
- Kontakt:
Re: Riva ur lh 2.4
Jag gjorde detta sommaren 2018. Har du för vana att greja med kabelstammar och bilel skulle jag inte påstå att det är så jobbigt. Det mesta går mellan säkr./reläcentralen till de stora kontaktstyckena vid B stolparna på varje sida. Därefter till respektive påkopplad härva framåt mot motorrummet. Jag "backtrackade" helt enkelt härvorna från motorrummet och tog bort det som inte behövdes, när man sätter igång så blir det rätt så uppenbart. Kan vara en fördel att ta ur intrumentbrädan då får man lättare översikt.
Nattsvart lack och kromad list på 89 årsmodell. Jag öser på för fullt i stan som en 50-tals rebell!
Re: Riva ur lh 2.4
Är mest i motorrummet jag vill få bort, spridarkontakter m.m för att dra nytt sådant. Men fortfarande behålla kablage till startmotorn och tempmätare till instrumenthuset m.m. Så jag antar att man får skära upp all plaststrumporna och sålla ut den vägen. Att riva ur inredningen är jag inte så sugen på. Det får isf bli någon plan b och löda in sig på original kablaget så mkt det går.
Volvo 940 Turbo 1997