Strulande blinkersrelä 945-GL-94

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
Användarvisningsbild
Volvolotten
Färsk användare
Inlägg: 63
Blev medlem: 11 okt 2012, 22:22

Strulande blinkersrelä 945-GL-94

Inlägg av Volvolotten »

Hej. Jag har en liten fråga som jag grunnar på... Blinkersrelät la av i vintras o jag köpte ett nytt genom verkstan här hemma. Detta var inte ett Hella utan nåt annat. Blinkers funkar med bältesvarnaren lyser med fast sken o ger ifrån sig ett ljud som påminner om en stressad ekorre. Eller nåt.Ljudet är bedrövligt!! Sen blev bilen ståendes med läckande packboxar i växellådan samt ett sönderrostat oljetråg som läckte olja på kopplingen. Rotade under tiden reda på 2 begagnade på skroten. La dem i bilen när den stod på verkstan men nu när bilen kom hem är de givetvis inte kvar. Så min fråga är:
Vad hade ni gjort? Köpt ett nytt Hella (så man vet att man får originalgrejer), köpt ett lite billigare av annat märke, tagit en vända till på skroten eller beställt ett begagnat på Bildelsbasen? Fraktkostnaderna på den sidan är ju sinnessjuka... :shock:
Jag känner mig lite förvirrad, dessutom stör jag mig på att blinkersen inte låter som vanligt med detta relät som sitter i nu... som är ett "pirat". Så det kanske är bäst med ett Hella ändå?
Det som sitter i nu får de ta tillbaka o ge mig pengarna tillbaka för. Men jag tänker skaffa ett nytt själv innan dess så jag vet vad det är jag köper.
Så alla synpunkter, åsikter o erfarenheter mottages tacksamt! [buga]
Den som sa att lycka inte kan köpas för pengar har aldrig ägt en Volvo...

David W
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 1655
Blev medlem: 26 aug 2011, 18:56
Kör: Vårdslöst

Re: Strulande blinkersrelä 945-GL-94

Inlägg av David W »

Jag hade letat tag i ett begagnat originalrelä, kostar inte många kronor på skroten eller av den lokala reservdelskillen
Bild
- Opel Rekord E -79
- Volvo 940 GL -94
Garaget.org/Bamzefan

Skriv svar