Hej!
Det är så att min bror har köpt sig en 945a.
Den funkade bra tills han svetsade med batteriet inkopplat. Efter det funkade den ca 8 mil tills han parkerade den.
Nu så går den igång om än lite tjurigt, den svarar försent på gasen och bränner nästan direkt 11ans säkring (tankpump och lambda uppvärmning)
Har testat att följande:
Koppla ur Lmm
Koppla ur lambda
Annan box
Utan resultat.
945-833 S 2,3 års 1995 (1994-11-30)
Vad kan problemet vara?
[[[[[Uppdatering: lambda kablarna var av nere vid sonden, ska bytas. Men sköt säkringen när vi kopplade ur lambdan ändå!]]]]] Återkommer efter bytet
Mvh
945 -95 skjuter 11ans säkring. Uppdaterad
Re: 945 -95 skjuter 11ans säkring. Uppdaterad
Om säkringen går direkt har du förmodligen nära noll ohm mellan säkringshållaren och jord, det benet som inte går till plus.
Om du tar bort sakerna som säkringen går till en i taget så ser du vad det är som är kortslutet när en ohmmätning ger ett högre värde efter något har kopplats bort.
Om du tar bort sakerna som säkringen går till en i taget så ser du vad det är som är kortslutet när en ohmmätning ger ett högre värde efter något har kopplats bort.
Re: 945 -95 skjuter 11ans säkring. Uppdaterad
Ja den startar men sen går säkringen till bränslepump/lamda uppvärmning (11) men det var kortis på självaste lamdasonden 2 kablar av och låg mot varandra.
Får testa om en ny lamda löser det annars får jag gå vidare som du föreslår Eda. Tack för tipset
Får testa om en ny lamda löser det annars får jag gå vidare som du föreslår Eda. Tack för tipset
Eda skrev:Om säkringen går direkt har du förmodligen nära noll ohm mellan säkringshållaren och jord, det benet som inte går till plus.
Om du tar bort sakerna som säkringen går till en i taget så ser du vad det är som är kortslutet när en ohmmätning ger ett högre värde efter något har kopplats bort.