NOS Kabelhärvor

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
kmx
Forumsfreak
Inlägg: 3502
Blev medlem: 13 apr 2005, 13:20
Kör: ca 20 000 mil per år
Ort: Kil

Re: NOS Kabelhärvor

Inlägg av kmx »

Underbara nyheter.
AC'n i min bil var borta när jag köpte de, var bara panelen/värmepaketet och kompressorn kvar.
I samband med motorbytet så skaffade jag alla rör och kondensor och filter och alt och monterade så det är ju mycket möjligt att några av de kablar som krävs fattas.
Var helt säker på att den till kompressorn kom i motorhärvan, man hade tydligen fel där. Får forska mer i det.
Har monterat tryckvakten på filtret, men mer än så har jag gjort i ac'ns el.Hänger lite lösa kablar vid/under värmekranen (i motorutrymmet) som jag inte vet vart de ska

Har -10 ute just nu så det blir nog inget gjort idag...
2nd place is 1st loser

Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69


Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53

ChristerH
Färsk användare
Inlägg: 36
Blev medlem: 21 apr 2009, 20:48

Re: NOS Kabelhärvor

Inlägg av ChristerH »

Hej
Efter att funderat ett tag så gick jag ut och tog fram kablarna till ac-n som var sparade, får ändra mig angående hur dom går. Kabeln går bara till torkfiltret och sen direkt till kompressorn om kondensorn och allt annat är original, jag hade snöat in mig på hur det går på nyare årsmodeller med tryckkontakter på kondensorn och det fanns inte original på min bil ber om ursäkt för detta. Angående den andra kabeln vid värmekranen på min bil är till elfläkten till ac-n och den går via en termostat i kylaren, nu vill jag ju också säga att din bil är import och jag har bara ac monterad original. så min bil har bara dessa 2 kablar vid värmekranen, vet inte om du har fler

mvh Christer

Skriv svar