Volvolarm i 745 GLT -88

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
femtifemman
Färsk användare
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 sep 2014, 20:52

Volvolarm i 745 GLT -88

Inlägg av femtifemman »

Hej!

Jag försöker montera ett Volvo Guard (1 el. 2 vet jag inte dessvärre) men får det inte att fungera riktigt.

För det första köptes en sats på Tradera som skulle vara ett VGAI men det ska väl ha en separat mottagare för fjärren? Nu har jag monterat in larmsatsen men den larmar bara och att använda knappen på den trekantiga dosan gör inget alls, jag har för mig att när man slår till tändningen ska larmet larma av, men icke? Den slutar larma efter en "sekvens" men slår jag till tändningen eller öppnar/stänger en dörr går den på igen.

Ljussignalen är jag säker på att den är rättkopplad då det blinkar friskt när den larmar (Grön och grön-blå kabel i larmsatsens härva).

Dörrkontaktslingan är jag också rätt säker på då den larmar igen när man öppnar dörren (Svart-brun kabel i larmsatsens härva).

Centrallåsstyrningen är väl de svart-gula och svart-gröna kablarna i härvan till larmsatsen och de har jag kopplat till motsvarande kablar i härvan vid vänster A-stolpe.

Sen är det en helsvart kabel jag tror är till bakluckan men jag har ju inte en 4-dörrars så då används väl inte denna?

Larmreläet jag fick med i satsen heter 1390899.


Jag gillar verkligen bilen och har för avsikt att under en längre tid utrusta och renovera den. Just nu har den fungerande AC (manuell), elektrisk taklucka, svart helskinn, manuell nivåreglering med manövrering från kupén. Det jag för tillfället försöker få till är en SR-701 radio med cd-växlarstyrning och växlare (saknar kod till radion och själva växlaren) samt det här larmet så all hjälp är välkommen då jag verkligen vill ha ett fungerande originallarm i kärran.


Mvh
Fredrik Karlsson