nybörjarfrågor

Allt kring bilel, som t.ex. relän, säkringar, kablage, lampor, bilstereobyggen etc.
spiff
Färsk användare
Inlägg: 20
Blev medlem: 28 jun 2003, 17:26
Ort: enköping
Kontakt:

nybörjarfrågor

Inlägg av spiff »

tjena allesammans, eftersom jag är helt grön på både volvo och billjud tänkte jag söka upplysning här :D



jag har läst igenom forumet men inte hittat svar på dessa frågor i tidigare trådar



först undrar jag om högtalarstorlek i framdörrarna, jag såg nånstans att det ska vara 5,25 tummare om man har en 740 fram tills -88a, men sen från och med 88b så ska det vara 6,5\". stämmer det?



ska man köpa ett 5,25\" framsystem för att vara på den säkra sidan? jag är kass på att såga och modda.



sen undrar jag över lite komponenter om de är nåt å ha



fram tänkte jag ha MB Quart kitsystem, 5,25\" eller 6,5\" om det passar.

som slutsteg vill jag ha ett magnat silver 6000, 4x60W rms



huvudenhet har jag redan en pioneer DEH3400



till steget tänkte jag koppla nån form av bas också i skuffen. om man vill ha en färdig låda som inte kostar mer än 1500:-, vad ska man ha för nåt då?



tacksam för alla svar :) :)

Tunnan
Övningskörning
Inlägg: 244
Blev medlem: 30 nov 2002, 13:53
Ort: Öland / Färjestaden
Kontakt:

Inlägg av Tunnan »

jag kan säga till 99% säkerhet att det e 5,25 i dörrarna på alla 740 (org då) och prudukterna du räknade upp e väl okej... steg för den pengen, kolla www.blocket.se men köp inte mds e du snäll... 8)
Bild

Användarvisningsbild
Nozz
Övningskörning
Inlägg: 210
Blev medlem: 10 maj 2003, 14:50
Ort: Jönköping
Kontakt:

System!

Inlägg av Nozz »

Jag har själv en 88b det är 5.25 i dörrarna.Kop en baslåda på Blocket eller av en polare är ju inte lätt att hitta en ny med bra dunk för det priset om du inte orkar bygga en själv för då känar du ju en slant!/mvh 88b :) :) :) :)
Bild

Magnusmrx
Färsk användare
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 jan 2003, 22:30
Ort: Horn (söder om Linköping)

Re:

Inlägg av Magnusmrx »

skrev:jag kan säga till 99% säkerhet att det e 5,25 i dörrarna på alla 740 (org då) och prudukterna du räknade upp e väl okej... steg för den pengen, kolla www.blocket.se men köp inte mds e du snäll... 8)


Vad är det för fel på MDS :?:

3240
Färsk användare
Inlägg: 94
Blev medlem: 06 dec 2002, 13:13

Inlägg av 3240 »

Vad är det för fel på MDS :?:


Jag undrar också???

Var ska man handla då om man bor i luleå???

jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

Inlägg av jesper13 »

billigaste \"baslådan\" i en 744 är skuffen. skruva fast plywood från skuffen i plåten bakom ryggstödet. i den monterar du sen dina högtalare riktade framåt att spela igenom ryggstödet.

byggkostnaden för lådan är då två små plywwodskivor och skruv.. + högt o steg då förståss
kör 945T aut och 945T man, 1998

spiff
Färsk användare
Inlägg: 20
Blev medlem: 28 jun 2003, 17:26
Ort: enköping
Kontakt:

Inlägg av spiff »

Ska försöka mig på att bygga en egen låda, med porten riktad genom skidluckan. ska ta med probox-ritningarna till brägårn´.. :)

Skriv svar