Hejhej igen. Det var ett tag sedan man var aktiv här inne, min hälsa har inte varit på topp o jag har fokuserat på att bli frisk nog att kunna jobba (så jag har råd med mina bilar...

)
Men idag var jag o tog ut "sommarbilarna"! Samtliga bilar är ju lite eftersatta nu så det är bara att ta nya tag!
Friheten (740 GL -88B, B230FS, M47) skulle gå ut idag för första gången sen augusti 2015. Vet att när jag ställde av honom så hade kilometerräknaren o trippmätaren lagt av, men nu när jag körde ut honom hade även hastighetsmätaren lagt av, den rörde sig inte alls. Tankmätaren, varvtalsmätaren samt tempmätaren funkar, så felet sitter liksom "i mitten" av mätarhuset.
Vilken ände ska jag börja riva i? Är det hastighetsgivaren på bakaxeln, är det nåt i mätarhuset som gått sönder,är det glapp i nån kontakt eller är det en kombination av alltihop? Har haft problem med kilometerräknaren och hastighetsmätaren på honom tidigare, då räckte det med att spruta 5-56 i kontakten vi A-stolpen på höger sida. Men då funkade trippen.
Tacksam för tips om vad som kan vara knas o i vilken ände jag ska börja riva...
![glad [buga]](./images/smilies/bowdown.gif)