Kort tid innan man blir utloggad för inaktivitet

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Användarvisningsbild
Tilly
Uppkörning
Inlägg: 498
Blev medlem: 11 jun 2005, 19:17
Kör: 744GL -86
Ort: Skärhamn

Kort tid innan man blir utloggad för inaktivitet

Inlägg av Tilly »

Jag skulle posta ett inlägg i min egen tråd alldeles nyss. Eftersom jag vet att det finns risk att man blir utloggad om man sitter och skriver för länge brukar jag alltid kopiera texten jag skriver innan jag trycker posta. Detta glömde jag dock denna gång och mycket riktigt så vart jag utloggad och det jag skrivit försvann. Rätt irriterande!

Min fråga är om denna inaktivitetstid är något som man (administratörer, webmasters, superusers) kan ställa in eller om den är fast inställd från leverantören av forumsmodellen? Eller kan jag själv ställa in den? Jag upplever den som väl kort på 7/900-klubbens forum. Nu är jag visserligen inte så aktiv på så många fler webforum men jämför jag med t.ex. 200klubbens forum så känns det som man där har betydligt längre tid på sig där innan man blir utkastad.

Om tiden går att ställa in så kanske det vore något att fundera på för jag tycker mig ha sett i en och annan tråd att folk svurit över att de fått skriva sina inlägg två gånger.

/Tilly
Eric Tilly, Skärhamn

244 GL -87 | 244 DL -78 | 740 GL -86 | VW Polo -03
Bild

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Kort tid innan man blir utloggad för inaktivitet

Inlägg av In The White »

Jag brukar alltid bocka i rutan med "Logga in mig automatiskt vid varje besök", då blir man inte utloggad automatiskt.

Användarvisningsbild
Tilly
Uppkörning
Inlägg: 498
Blev medlem: 11 jun 2005, 19:17
Kör: 744GL -86
Ort: Skärhamn

Re: Kort tid innan man blir utloggad för inaktivitet

Inlägg av Tilly »

Ja, det det har jag faktiskt inte ens tänkt på men det kanske är det allra enklaste sättet att slippa problemet.
Eric Tilly, Skärhamn

244 GL -87 | 244 DL -78 | 740 GL -86 | VW Polo -03
Bild

Eda
Webmaster
Inlägg: 1803
Blev medlem: 31 jan 2007, 00:07
Kör: 965, AMC

Re: Kort tid innan man blir utloggad för inaktivitet

Inlägg av Eda »

Att använda den knappen är att föredra, då kan du ju skriva hur länge du vill utan att tappa någon text.

Men det är ju inte alltid man vill göra det, om man lånar en dator t.ex.
Gränsen var satt till 20 minuter, jag höjde den till 30 nu. Den sätts på hela forumet och kan inte ställas in per användare.

Användarvisningsbild
Tilly
Uppkörning
Inlägg: 498
Blev medlem: 11 jun 2005, 19:17
Kör: 744GL -86
Ort: Skärhamn

Re: Kort tid innan man blir utloggad för inaktivitet

Inlägg av Tilly »

Jag tror det blir bra med 30 istället för 20 minuter. Det känns som 7/900-forumet har varit väl kort jämfört med andra forum tidigare så detta är nog bra.
Eric Tilly, Skärhamn

244 GL -87 | 244 DL -78 | 740 GL -86 | VW Polo -03
Bild

Skriv svar