Angående låg aktivitet på forumet.

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Användarvisningsbild
GT42
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 877
Blev medlem: 09 feb 2007, 19:12
Kör: 944 Turbo
Ort: Oskarshamn

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av GT42 »

Låter bra! :)

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

Låter kanon! [thum] Då har man mycket uppdates att se fram mot.

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

Hör ni nu får vi nog ta ett krafttag om inte forumet skall dö ut helt. Måste ju vara fler som pillar med sin kärra och har något att dela med sig av. :)

Användarvisningsbild
Gjutarolle
Van forumsanvändare
Inlägg: 1331
Blev medlem: 19 jan 2011, 11:14
Kör: 740 på ställ
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av Gjutarolle »

ja får erkänna ja knappt varit inaktiv sista månaderna :P skruvat på min orange t6 och så har ja bytt jobb med så har donat med de :P
datorn har varit i vila,,
Volvo 760 Gle -82
Volvo 760 Turbo -83
Volvo 760 M50 -88
Volvo 740 T6 -89


Kolla in min Garaget sida!: http://www.garaget.org/gjutarolle" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook - Olles740t6

Bild

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

Ja man måste ju prioritera i bland, och forumet kommer ju kanske inte först. Men jag tycker att fler borde ha fått ut sina "sommarbilar" eller piffat till sin året runt bil
nu framåt vårkanten och skulle kunna skriva någon rad och slänga upp ett foto eller två. :) Är ju alltid spännande att se vad folket gjort (eller inte gjort) med sina
bilar. :wink:

Användarvisningsbild
Gjutarolle
Van forumsanvändare
Inlägg: 1331
Blev medlem: 19 jan 2011, 11:14
Kör: 740 på ställ
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av Gjutarolle »

In The White skrev:Ja man måste ju prioritera i bland, och forumet kommer ju kanske inte först. Men jag tycker att fler borde ha fått ut sina "sommarbilar" eller piffat till sin året runt bil
nu framåt vårkanten och skulle kunna skriva någon rad och slänga upp ett foto eller två. :) Är ju alltid spännande att se vad folket gjort (eller inte gjort) med sina
bilar. :wink:
Så sant så! Ja har inte rört min 760 sen innan nyår men hänt lite med den orange nu som kommer uppdateras snart
Volvo 760 Gle -82
Volvo 760 Turbo -83
Volvo 760 M50 -88
Volvo 740 T6 -89


Kolla in min Garaget sida!: http://www.garaget.org/gjutarolle" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook - Olles740t6

Bild

kmx
Forumsfreak
Inlägg: 3502
Blev medlem: 13 apr 2005, 13:20
Kör: ca 20 000 mil per år
Ort: Kil

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av kmx »

Är snart två år sen jag rörde min 740 och snart ett år sen jag petade på 760'n...
Har inte varit särskilt aktiv på forumet de senaste åren öht, men jag betalar troget avgiften (efter viss påminnelse)

Forumet får inte dö!
Jag hoppas (precis som föregående år) att jag ska få tummen ur och bli mer aktiv
2nd place is 1st loser

Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69


Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

I bland blir det ju så att man tar en paus, ofta välbehövlig. :)

Gott att du är medlem! [thum] Drar också mitt strå till stacken och fortsätter som medlem i vanlig ordning.

Nej forumet får absolut INTE dö ut! [ajbaja] Tyvärr verkar det vara en trend på alla bilforum att aktiviteten minskar, det är nog bara att acceptera tyvärr. Men man
gör ju så gott man kan för att försöka hjälpa till att hålla detta forumet igång. :)

Maaaxb
Övningskörning
Inlägg: 210
Blev medlem: 10 jan 2016, 20:31
Kör: Volvo 945 GL/760 GLE

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av Maaaxb »

Är dålig aktivitet från mitt håll då jag inte har tid att pilla med bilen pågrund av jobb (12timmars pass) och diverse andra grejer men jag kommer försöka så gott det går att uppdatera och vara aktiv i andras trådar :)
Nuvarande: Volvo 740 GL -89, Turbokonverterad 740 GL -90

thol
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 2920
Blev medlem: 20 dec 2011, 19:34
Kör: 740 se
Ort: Bollnäs/Järbo

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av thol »

Även jag måste ju erkänna min låga aktivitet här [tyst] Men kom att tänka på det, folk kanske letar sig mer till dem forum som inte är lika märkesspecifika tex garaget.

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

Tycker det är rätt stiltje på Garaget med faktiskt.

Jag tror att det beror på att många ungdomar i dag väljer lite nyare bilar än en "gammal" 7/900, därav låg aktivitet. Sedan har nog många gamla forumsrävar skaffat
familj och tiden räcker inte till alltid.

Bara mina funderingar...

kmx
Forumsfreak
Inlägg: 3502
Blev medlem: 13 apr 2005, 13:20
Kör: ca 20 000 mil per år
Ort: Kil

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av kmx »

Det plus att facebook har ju tagit över ganska mycket. För tio år sen när jag blev medlem fanns väl knappt facebook...
2nd place is 1st loser

Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69


Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

Facebook i all ära, men det blir ju inte den "gemenskapen" som här på forumet. :)

kmx
Forumsfreak
Inlägg: 3502
Blev medlem: 13 apr 2005, 13:20
Kör: ca 20 000 mil per år
Ort: Kil

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av kmx »

Tycker inte jag heller, det var mer ett konstaterande
2nd place is 1st loser

Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69


Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53

Användarvisningsbild
SEpaket
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2000
Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
Kör: V60, 740, 854 & C70
Ort: S. Bohuslän

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av SEpaket »

Personligen avskyr jag facebook. Men jag är mer eller mindre lågaktiv numera. Jag har fel bilar och intresset för det jag sysslar med är lågt. Visst, hade gärna köpt en 7/900 igen, men jag har inte plats för en bil till just nu. Så tryter tiden också. Jag vet inte om jag ens kan klassas som "gammal räv", kom in här ganska sent i livet, då jag varit bilintresserad i det tysta under många år.

Vad gäller ungdomen som ni talar om, så... Det är mer illa än att ungdomen inte köper 7/900. Läser man rapporterna ser man att antalet 18-åringar med körkort stadigt sjunker. Man har drillats i miljöpartistisk anda och ser bilen som dels en symbol för patriarkalt förtryck och dels som något 1800-talsaktigt som förstör miljön. Mina åsikter i den frågan kan vi lämna därhän, men om 10 år kommer nog en majoritet av våra 18-åringar inte ha körkort, om 50 år kommer eventuellt till och med en majoritet av befolkningen sakna körkort. Det positiva i sammanhanget är väl att forum för tågälskare lär få sig ett uppsving. Men det är klart, bjussar någon på utrymme kan jag köpa en bil till redan imorgon....
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

Har vi blivit dåliga på att kommentera i varandras trådar? Ser att det inte kommenteras vidare friskt när någon uppdaterar här på forumet. Har vi blivit lata när
det kommer till att kommentera varandras trådar? Som exempel kan jag bara ta mina egna trådar, det är inte många kommentarer man får! Kan ju iofs hända att
just mina trådar är tråkiga, men andras är kanske mer spännande och förtjänar fler kommentarer än dom får? Vill vi att forumet ska leva vidare får vi nog alla dra
ett strå till stacken, annars går det som för TPC! Bara mina tankar...

Användarvisningsbild
Gjutarolle
Van forumsanvändare
Inlägg: 1331
Blev medlem: 19 jan 2011, 11:14
Kör: 740 på ställ
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av Gjutarolle »

In The White skrev:Har vi blivit dåliga på att kommentera i varandras trådar? Ser att det inte kommenteras vidare friskt när någon uppdaterar här på forumet. Har vi blivit lata när
det kommer till att kommentera varandras trådar? Som exempel kan jag bara ta mina egna trådar, det är inte många kommentarer man får! Kan ju iofs hända att
just mina trådar är tråkiga, men andras är kanske mer spännande och förtjänar fler kommentarer än dom får? Vill vi att forumet ska leva vidare får vi nog alla dra
ett strå till stacken, annars går det som för TPC! Bara mina tankar...
Håller med, jag själv har vissligen haft ett sommaruppehåll de kanske andra me har? Men när man uppdaterar trådar så blir de inte sån jätte respons, typ 2 kommentarer och en av dom e din;) gillar jag vad ja läser i en tråd brukar ja kommentera , dock ganska dålig på läsa trådar.. Beror på tid som finns till övers, ja brukar bars trycka på "visa dina inlägg" så kollar ju bara på samma trådar hela tiden haha
Volvo 760 Gle -82
Volvo 760 Turbo -83
Volvo 760 M50 -88
Volvo 740 T6 -89


Kolla in min Garaget sida!: http://www.garaget.org/gjutarolle" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook - Olles740t6

Bild

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

Jo, jag är bara rädd att forumet kommer dö ut helt, som exempelvis TPC forumet gjort.
Klubben i helhet ligger ju jäkligt risigt på det också i så fall skulle jag tro?

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3429
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av HenrikG »

In The White skrev:Jo, jag är bara rädd att forumet kommer dö ut helt, som exempelvis TPC forumet gjort.
Klubben i helhet ligger ju jäkligt risigt på det också i så fall skulle jag tro?

Det verkar vara ett stort problem, mycket på grund av facebook tror jag. Man vet ju själv hur det är, lite "krångligt" att ladda upp bilder gör ju att man kanske inte prioriterar att ladda upp saker så ofta, och jag har i alla fall lite dåligt samvete för det och då kanske man inte kommenterar så mycket heller.
Förslag och ideer för en smidigare lösning tas gärna emot!
Verkar dessutom vara ett problem oavsett intresse, lyssnade på en amerikansk podcast och där pratade man om samma sak, att facebook och instagram tar över mycket, men samtidigt att riktiga "byggtrådar" är enormt uppskattat.

Dock är det ju så att klubben i mångt och mycket är beroende av att medlemmarna vill engagera sig, sitta i styrelsen och ställa upp på klubbens träffar och aktiviter och där ser jag i alla fall ett mycket välkommet uppsving! Stort tack för det!
Det gäller ju att inte blanda ihop begreppen när det gäller forum och klubb, för klubbens fortlevnad hänger mycket på engagerade medlemmar.
Problemet med TPC (och till viss del 200klubben) var väl att alla ville ha dekalen men ingen kunde tänka sig att ställa upp för klubben, något som vi lyckligtvis klarat oss skapligt ifrån. Man kanske tänkte "Men jag är ju medlem (på forumet) och dom får väl in pengar på reklam så vad ska jag betala medlemsavgiften för"..

Hur som helst! Stor eloge till er som uppdaterar och håller fanan högt även här på forumet! [yourock]
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

Lehto
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 941
Blev medlem: 08 maj 2015, 17:23
Kör: Volvo 940
Ort: Västerås

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av Lehto »

HenrikG skrev:
In The White skrev:Jo, jag är bara rädd att forumet kommer dö ut helt, som exempelvis TPC forumet gjort.
Klubben i helhet ligger ju jäkligt risigt på det också i så fall skulle jag tro?
Det verkar vara ett stort problem, mycket på grund av facebook tror jag. Man vet ju själv hur det är, lite "krångligt" att ladda upp bilder gör ju att man kanske inte prioriterar att ladda upp saker så ofta, och jag har i alla fall lite dåligt samvete för det och då kanske man inte kommenterar så mycket heller.
Förslag och ideer för en smidigare lösning tas gärna emot!
Verkar dessutom vara ett problem oavsett intresse, lyssnade på en amerikansk podcast och där pratade man om samma sak, att facebook och instagram tar över mycket, men samtidigt att riktiga "byggtrådar" är enormt uppskattat. [yourock]
Jag tycker iaf att jag har en smidig lösning på att få upp bilder, jag använder mig av tjänsten photobucket http://photobucket.com/
Där har jag registrerat ett konto vilket är gratis och man får 10GB gratis lagring för foton.
Det som jag tycker är bra med photobucket är att dem har en app till telefonen, så när jag knäpper bilder med telefonen så kan jag öppna galleriet i telefonen och på samma sätt som man skickar bilder till andra personer så kan jag skicka bilderna direkt upp till min photobucket och då kan jag accessa dem vartifrån som helst.
När jag sedan loggar in på forumet här så öppnar jag även min photobucket å där finns då mina bilder MED en "internet länk" automatiskt tillagd typ som denna:
http://i208.photobucket.com/albums/bb21 ... bhwbz7.jpg och enda jag behöver göra är att kopiera den och lägga till [ IMG ] [ /IMG ] runt om länken.
Det som också är bra när man har konto här är att bilderna aldrig försvinner, och länkarna ändras aldrig om du själv inte väljer att ändra dem.
Har haft mitt konto hos photobucket i säkert 10år och mina allra första bilder jag tagit funkar fortfarande samam delningslänkar till. Så för er som vill säkerställa att bilder och länkar ska funger i era trådar så rekommenderar jag denna smidiga "tjänst" iaf.

Mvh
940 Turbo brukis: Bild

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

Ja en stor eloge till alla som håller både klubb och forum igång!

Alltid svårt att få folk att ställa upp! Det gäller nog alla klubbar/föreningar, men man kan ju hjälpa till vad man kan i alla fall.

thol
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 2920
Blev medlem: 20 dec 2011, 19:34
Kör: 740 se
Ort: Bollnäs/Järbo

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av thol »

Folk har mycket att göra nu för tiden tror jag och är rädda för att vara med på nått. en känsla jag har fått efter att ha varit med i ett par lokala föreningar.

kmx
Forumsfreak
Inlägg: 3502
Blev medlem: 13 apr 2005, 13:20
Kör: ca 20 000 mil per år
Ort: Kil

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av kmx »

Jaha, nu har det tydligen gått ett halvår sen förr inloggningen igen..
En anledning till att jag typ aldrig hänger här längre är att jag helt enkelt aldrig använder datorn längre, förr satt jag ett par timmar om dagen , kollade blocket, facebook och några olika forum.Nu gör man allt via mobilen, tyvärr.

Har inte rört min isärskruvade 740 på snart tre år heller...
Nu har jag köpt ytterligare en 740, räddade den från vinterbilsdöden. Är faktiskt riktigt fin, ska försöka liva upp forumet med lite nya bilder imorgon, när det blivit ljust ute igen
2nd place is 1st loser

Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69


Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Angående låg aktivitet på forumet.

Inlägg av In The White »

kmx skrev:Jaha, nu har det tydligen gått ett halvår sen förr inloggningen igen..
En anledning till att jag typ aldrig hänger här längre är att jag helt enkelt aldrig använder datorn längre, förr satt jag ett par timmar om dagen , kollade blocket, facebook och några olika forum.Nu gör man allt via mobilen, tyvärr.

Har inte rört min isärskruvade 740 på snart tre år heller...
Nu har jag köpt ytterligare en 740, räddade den från vinterbilsdöden. Är faktiskt riktigt fin, ska försöka liva upp forumet med lite nya bilder imorgon, när det blivit ljust ute igen
Det ser vi fram mot! [thum]

Skriv svar