Samarbete med Volvo Museum

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6253
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Samarbete med Volvo Museum

Inlägg av Maxwell »

På vårt senaste planeringsmöte inför VROM -13 diskuterade vi hur VROM och vi som Volvo-klubb skulle kunna bli mer delaktiga i Volvo Museums arbete. Museet vill gärna se ett utökat samarbete mellan dom och de olika Volvoklubbarna och efterlyser förslag och önskemål om hur samarbetet mellan 7900-klubben/VROM/Museet kan utvecklas.

Det kan vara allt från happenings på museet som vår klubb arrangerar till att ha en klubb-bil samt någon/några representant(er) ur klubben närvarande på museet under en eller flera helger.


Kom med förslag på saker som vi skulle kunna bidra med eller samarbeta kring tillsammans med Museet!
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6253
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Sv: Samarbete med Volvo Museum

Inlägg av Maxwell »

Vi har möte nu på söndag, den 16:e, och det hade känts bra om vi kunnat bidra med någon fräsch idé.

Spåna på nu!
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Peter Larsson
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 3087
Blev medlem: 25 nov 2004, 18:08
Kör: CBB
Ort: Stockholm Medlemsnr: 3

Re: Samarbete med Volvo Museum

Inlägg av Peter Larsson »

Jag vet inte om det skulle bidra så mycket till museets arbete egentligen men en kul grej för oss vore ju en exklusiv rundvandring i museets lagerlokal enbart för klubbens medlemmar. Finns säkert en hel del intressanta bilar där som vi aldrig har fått se i museet. Men det funkar nog inte kan jag tänka mig, bilarna där inne är ju inte uppställda för visning utan säkert ganska tajt packade för att få in så många som möjligt..

Annars vore det ju kul med en repris på rundvandringen med Rolf och Håkan och om då museet med lite framförhållning kanske kan rota fram en eller två "nya" bilar som vi inte har sett förut så vore det ju pricken över i.

Mvh/ Peter Larsson
Hesselgren skrev:Skönt med ordentlig belysning i handskfacket när man käkar mosmeny i bilen nattetid..
|740 GL -88| |745 Turbo -88 USA-import| |760 GLE -83| |760 GLE Executive -90| |780 -87| |780 Turbo -89 USA-import|

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Samarbete med Volvo Museum

Inlägg av tubbe »

Bra initiativ detta Maxvell! [thum]

Har tyvärr inget bra förslag, men tycker det är ju ett kanontillfälle att höja statusen på bilarna,
tvätta bort bonn-raggarstämpeln, med att tex få in någon klubb-bil på museet tillfälligt.
Ja allt samarbete som gör att klubben kommer in lite mer i finrummen.
Gäller att ta vara på detta nu när tillfälle ges, att vi får vara med.

Jo, en idé fick jag. Nu tycker ni väl att jag är tjatig som bara upprepar mig.
Men varför inte att klubben ordnar en träff där vi bjuder in alla de andra volvoklubbarna här i västsverige.
Man kan ju tex lägga start eller stopp vid museet.

Hade några frivilliga haft lust att ställa upp för museet hade det ju också vart jättebra.

Förstår mkt väl att museet och VROM mm börjar titta mer på vår klubb.
Vi är väl snart den enda volvoklubben där majoriteten är under 50år. Dvs där det finns killar som fortfarande har ork att ställa upp.

Kom nu med lite bra förslag till Maxvell!!!!

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3429
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: Samarbete med Volvo Museum

Inlägg av HenrikG »

tubbe skrev:Bra initiativ detta Maxvell! [thum]

Har tyvärr inget bra förslag, men tycker det är ju ett kanontillfälle att höja statusen på bilarna,
tvätta bort bonn-raggarstämpeln, med att tex få in någon klubb-bil på museet tillfälligt.
Ja allt samarbete som gör att klubben kommer in lite mer i finrummen.
Gäller att ta vara på detta nu när tillfälle ges, att vi får vara med.

Jo, en idé fick jag. Nu tycker ni väl att jag är tjatig som bara upprepar mig.
Men varför inte att klubben ordnar en träff där vi bjuder in alla de andra volvoklubbarna här i västsverige.
Man kan ju tex lägga start eller stopp vid museet.


Hade några frivilliga haft lust att ställa upp för museet hade det ju också vart jättebra.

Förstår mkt väl att museet och VROM mm börjar titta mer på vår klubb.
Vi är väl snart den enda volvoklubben där majoriteten är under 50år. Dvs där det finns killar som fortfarande har ork att ställa upp.

Kom nu med lite bra förslag till Maxvell!!!!

Där har du en riktigt bra idé tubbe!!

Maxwell:
Vet du på rak arm om/hur museet har tänkt något på motorhistoriska dagen den 6 juni?
MHRF-anslutna klubbar runt om i landet arrangerar träffar,rallyn och events på den dagen traditionsenligt. Kanske vore något att spåna vidare på.
Jag har själv funderat på om vi ska dra ihop något då för att visa MHRF lite av vad vi kan, kanske kan vara ett lämpligt tillfälle att slå två flugor i en smäll?
mvh
Henrik
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

Eirike93
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 709
Blev medlem: 26 nov 2012, 13:01
Ort: Kungälv

Re: Samarbete med Volvo Museum

Inlägg av Eirike93 »

Jag är varken medlem i klubben eller ens varit på Volvomuseumet, men en träff med start/stopp där, inklusive rundvandring där hade ju varit riktigt kul! :)
Bara inte kravet är att man har den finaste Volvon så [lol]
VW Golf TDI -06
VW Golf TDI Alltrack -16

Skriv svar