Vilka forumsdelar ska vara synliga för oinloggade?

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Nils Ö
Uppkörning
Inlägg: 554
Blev medlem: 09 jul 2010, 19:43
Kör: 945 -96

Vilka forumsdelar ska vara synliga för oinloggade?

Inlägg av Nils Ö »

Som oinloggad ser man inte vissa delar av forumet. Det gäller bl.a. underavdelningen "Allmänt bilrelaterat" och "Hjulupphängning, Transmission och Bromsar". Det förra kan jag kanske förstå, men ska den senare delen verkligen vara dold? En nackdel, förutom för de oinloggade, är att t.ex. Google inte kan indexera forumsdelen (och ibland är Google bättre än den inbyggda sökfunktionen).

Det är såklart upp till klubben (som jag för närvarande inte är medlem i) att avgöra hur forumet ska se ut och vem som ska ha tillgång till det, men jag tänker mig att detta kanske snarare är ett misstag än ett avsiktligt val. Kanske kan någon med behörighet se över vilka delar som är tillgängliga för oinloggade och vilka som inte är det.

Mattsson
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6368
Blev medlem: 07 feb 2005, 18:30
Kör: V70
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Vilka forumsdelar ska vara synliga för oinloggade?

Inlägg av Mattsson »

Jag tycker det är rätt så värdelöst att det är blockerat så man måste logga in för att se projekttrådar m.m, men jag har för mig att när det pratades om att dom kategorierna skulle blockeras så man var tvungen att ha ett konto för att komma åt dessa avdelningar, var för att inte vem som helst skulle kunna se trådarna och göra något olagligt. Men hur svårt är det att regga sig för att kolla runt efter div objekt som man kan åka o sno? Även "Vem som helst" kan regga sig och kolla, tar väl dock någon minut längre :roll:
[Volvo 945 LTT-96]

Volvo245GLT
Uppkörning
Inlägg: 692
Blev medlem: 03 sep 2006, 11:01
Kör: 240
Ort: Ljusne
Kontakt:

Re: Vilka forumsdelar ska vara synliga för oinloggade?

Inlägg av Volvo245GLT »

Fördelen med inlogg för att komma åt projektdelen är att man slipper ha Google och andra sökmotorer som snokar runt, för att sedan presentera resultaten i sökningar som kanske rör helt andra sammanhang.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!

Skriv svar