Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtiden)

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Användarvisningsbild
taz
Dags att bli medlem?
Inlägg: 7027
Blev medlem: 15 maj 2006, 14:12
Kör: Volvo 960
Ort: Göteborg

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av taz »

Hesselgren skrev:tror inte peter har tid å svara just nu för han är nere i götet med en klubbkamrat härifrån, ursprungligen från umeå å meckar med taz. för att sedan åka med några ifrån klubben till vallåkra där dom ska möta upp fler från klubben och ställa ut bilarna. :wink: :wink:
Detta kan bekräftas. Både Peter Larsson och HenrikG är här!
Bild
Only YOU can prevent forest fires.

In The White
Moderator
Inlägg: 20193
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av In The White »

Marie skrev:
Peter Larsson skrev:
Marie skrev:
Efter att ha ögnat alla 6sidor och 131 inlägg med olika frågor/åsikter och motfrågor/motåsikter så måste jag ställa frågan..

Har ni kommit fram till något ännu för att bevara och liva upp klubben IRL?
Har du själv upplevt klubben IRL? Jag har åkt på träffar aktivt i 4-5år nu och träffat människorna bakom nicken runt om i hela landet och i mina ögon är det just människorna som är klubben.. och så finns det ett forum där man kommer i kontakt med dem..

Men att bara hänga på forumet och gnälla på att klubben är död när man själv aldrig har visat sig på någon större träff känns ju lite fel tycker jag.

Mvh/ Peter Larsson

Jag har inte upplevt klubben IRL över huvud taget.. Jag var på Ånnaboda och där såg jag bara några från klubben på kort efteråt, så det var inget klubbsammanhängande där med banderoll osv.. Sedan försökte vi dra ihop en träff och även bankörning i linköping i klubbens namn och med klubbens folk.. Men det fanns inget intresse så det blev varken bilträff eller bankörning.. Sedan när chansen fanns att presentera klubben i bilsport så var ingen från klubben intresserad att delta så det kunde blivit ett större repotage. (förutom några som bodde 100mil ifrån eller hade obligatorisk närvaro på årsmötet och hade 35mil+ i omväg då det var två dagar innan eller efter årsmötet.
Det är vad jag basserar mina åsikter på eller lite rätt till att "gnälla" (som du utrycker det) på att klubben är lite actionlös.

Jag hade gärna kommit ner/upp till årsmötet, men bilsport lockade mer faktiskt.. och de övriga klubbträffarna som var när jag var medlem är inget jag kände till långt i förväg.. Jag hörde bara talas om två bilträffar wroom och någon mer (typ 40mil+ ifrån mig) och 80mil med en bil som drar 1,2 motorväg går inte finansiera på studiemedel då jag inte bor hemma, så det gick inte närvara på.. Jag är lite för ärlig för att tanka på en mack o ta springnota för att kunna köra de sträckorna.

Så för min del är nog en lokal motorklubb att föredra där allt händer inom radien av 10mil och det är fart var o var annan helg året om.

Jag hoppas det gav svar på din undran?
Jag förstår precis vad du menar! Men jag tror det är svårt med en så pass geografiskt utspridd klubb att få till gemensamt organiserade
träffar.

Tror nog att man snällt får anordna mindre lokala träffar själv om det ska bli något av. Tråkigt dock att när man väl ordnar så är intresset
ganska svalt. :(

Man får kanske rent av ge det lite tid, så folk får upp ögonen för att det faktiskt kan vara kul att träffas irl. Vem vet, det kanska blir
populärt till slut? [thum]

Användarvisningsbild
Marie
Uppkörning
Inlägg: 305
Blev medlem: 20 jul 2007, 01:06
Kör: 944 T, Jeep & Skoda
Ort: Linköping.

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Marie »

Hesselgren skrev:tror inte peter har tid å svara just nu för han är nere i götet med en klubbkamrat härifrån, ursprungligen från umeå å meckar med taz. för att sedan åka med några ifrån klubben till vallåkra där dom ska möta upp fler från klubben och ställa ut bilarna. :wink: :wink:

Jag antar att han svarar när han väl läser inlägget.. Så jag förstår inte varför du skrev detta inlägget :roll:
Projekt: Volvo 940Turbo+ -98 .:. Jeep Grand Cherokee Laredo -96 .:.
* Ingenting är omöjligt... det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
* Alla lösningar är bra utom de dåliga.. men de dåliga blir bra om man modifierar dem.
* Varför? ... Varför inte! ... Just bara därför!!!.
* Att det blir som det blir.. det beror på att man gör som man gör.. om man inte gjort som man gjort.. då hade det inte blivit som det blev.

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Åt vilket håll är vi på väg? (ett förslag inför framtide

Inlägg av Maxwell »

Marie skrev:
Hesselgren skrev:tror inte peter har tid å svara just nu för han är nere i götet med en klubbkamrat härifrån, ursprungligen från umeå å meckar med taz. för att sedan åka med några ifrån klubben till vallåkra där dom ska möta upp fler från klubben och ställa ut bilarna. :wink: :wink:
Jag antar att han svarar när han väl läser inlägget.. Så jag förstår inte varför du skrev detta inlägget :roll:
Antagligen för att klargöra för dig att det finns många medlemmar i klubben som träffas mer eller mindre regelbundet, och lite oftare än vad du verkar tro!

Jag har full förståelse för att alla inte alltid har möjlighet att åka på alla träffar som arrangeras men ditt påstående om att inget görs för att "bevara och liva upp klubben IRL" känns tämligen tagen ur luften. Särskilt om man som jag, Peter och många andra ses flera gånger om året, antingen på årsmöten, träffar eller bara för att prata Volvo hemma hos någon. Allt handlar om att åka några mil, komma fram o säga hej och visa att man finns IRL.


//M
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Skriv svar