Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av tubbe »

Lägger detta i förslag/synpunkter då det inte rör någon bestämd träff.

Jo, jag har länge haft funderingar om vad vi skall göra åt träffverksamheten här i klubben/forumet.

Som träffansvarig för Uddevallaträffarna så ser jag ju att det under året ebbat ut mer och mer där.

Trollhätteträffarna, där slutade Mr.Boost nyligen som träffansvarig.

Gbg-träffarna hör man inget alls från här på forumet.

Har snackat lite med Pettzon om vi kanske skulle ordna något gemensamt för alla tre orterna.
Någonstans mittemellan. Typ Stenungsund eller något.
Det är något jag gärna håller i.

Jag vill helt enkelt att vi försöker göra något, så inte träffarna bara ebbar ut.



Jag ställer lite frågor som kan vara bas till diskussionsunderlag:

*Vad gör att så många inte dykt upp i Uddevalla under året tex? Mkt stort manfall jämfört med tidigare år.

*Skulle ni från Gbg kunna tänka er att åka till tex Stenungsund? Eller är även det för långt? Det tar mindre än en halvtimma för er.

Personligen anser jag att träffarna skall vara till för att vi som finns här på forumet/klubben skall kunna ses irl och lära känna varandra mer.
Inte att vi skall försöka dra ihop så mkt 700/900 bilar som möjligt från ett visst område.
Tror ingen är intresserad av att det dyker upp 30-40 "bonnraggare" och där ingen känner ingen.
Träffarna blir mkt mer lyckade om syftet är att samla forumsfolk, och inte bara en viss bilmodell.
Hellre då att våra träffar är öppna för alla bilar, men att de som kommer skall ha anknytning till forumet.



Så kom nu med förslag, tankar och ideer om detta med träffarna på västkusten.

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av vbubbis »

jag och snusarn snaka lite om de sist och som vi sa inte alla som äter på mcdonalds och sen blåser de ju alltid på torp så ett annat ställe hade ju inte varit fel :)

och jag kan tänka mig komma te Stenungsund då de är fin stad med havet och de :)
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

Bear
Revisor
Inlägg: 3591
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av Bear »

960:an står ju och gottar sig i en lada och väntar på våren ;) Men jag kan nog alltid ragga tag på annan bil och kika förbi, Stenungsund låter vettigt om träffen tillåter karavan till Korvan efteråt ;)

/Björn
Volvo - Let your Swede out

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av F_Pettersson »

absolut tubbe låter som en perfekt ide :) Jag är på iaf :D Hoppas fler härifrån är de :D

Edit: Vore ju trevligt att kanske planera in allt i vinter knaske möjligen 3-4 träffar under nästa sommar ist för dem "veckoträffar" vi har nu där knappt någon dyker upp på :) Så kanske de blir mer folk som kommer och hälsar på :)

bara ett förslag och kanske lägga dem på helgerna på dagen/kvällen där mest folk är lediga ?

Kanske om tubbe hör med gubbarna i styrelsen om de kan fixa en liten flagga eller om ni fixar såna intresse om klubbmedlemskap för utomstående som mig. Jag kan tänka mig bli medlem nästa säsong om något i stil med detta genomförs på prov och sen kasnke ev gå ut och bli något i hela landet där vi på "västkusten" tex åker på en liknande träff i tex skåne eller på östsidan eller i mitten av sverige. Vore ju gööör trevligt :D

mvh//Fredrik
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av Snusarn »

Jag tycker att ett gemensamt för flera städer/område träff skulle va kalas 8)
Stenungsund e väl helt ok för min del, e jag ändå ute å åker så gör d inte så mycke att det ligger geografiskt lite fel för mig...(kan ju ha fel oxå förståss)
Men man kanske skulle ha en höst/vinter träffplats... å en för vår/sommar vid tjörnbron kanske 8) (då d inte krockar me 5011 andra träffar där. :lol:
Dock så tror jag d e svårare att få folk/bilar till träffarna om d e på helger finns oftast alltid något annat som kommer ivägen.
Jag ser gärna att på vår/sommar kanske veckoträffar då kan man iaf. komma någon gång... på senhöst/vinter kanske 1-2 gång/mån .
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Användarvisningsbild
GLoin
Uppkörning
Inlägg: 568
Blev medlem: 11 jan 2009, 16:43
Kör: V70II D5 Summum 08:a
Ort: Lerum

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av GLoin »

Jag kom inte på uddevallaträffarna p.g.a ekonomiska skäl (var där en gång, cirka 15-20 liter bensin för en träff blev för mycket för min skrala plånbok) Därför känns Stenungsund som ett kalasalternativ som mycket väl kan få iväg mig på fler träffar!
Bild

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av F_Pettersson »

Om vi ska ha de på vintern så hoppas jag "tubbe" hittar typ någon form av parkeringshus eller liknande man kan stå i annars blir de väldigt lätt kallt och fler sitter inuti bilarna än står utanför ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av tubbe »

ett litet förtydligande då:

Min tanke med att ha träffarna i Stenungsund är att istället för att vi kör träffar på tre ställen
där det är dåligt med besökare, så kan man ha en centralt mitt emellan.
Det utesluter ju INTE att man har kvar de lokala träffarna ändå, tex i Trollhättan och Gbg.
Men Uddevallaträffarna ser jag ingen ide att fortsätta med.
Majoriteten som är där numera är ju från Stenungsundsområdet. Vbubbis+fader, Donic och undertecknad.
Och Snusarn får väl inte så mkt längre till Stenungsund än Uddevalla om han kör över Ucklum.
Att jag valt placeringen där är att det är nästan mitt emellan Uddevalla-Trollhättan-Gbg.
Så U-A träffarna kommer jag att försöka avveckla vilket som. Då får vi ju skaffa en vettigare träffplats,
som kan dra folk från tex Gbg.
Jag förstår mkt väl att göteborgarna inte åker upp till Uddevalla. Det kostar för mkt.

Som jag tänkt det skall träffarna vara regelbundet återkommande. Antingen var 14:e dag, eller varje vecka.
Ju oftare man har, desto lättare är det för folk att tajma in dem.
De bör vara på en vardag. De som har familj har oftast annat för sig på helgerna.

Banderoller o sånt skiter vi i. Bara bök. Det skall göras så enkelt som möjligt. Så att det inte blir för mkt jobb att arrangera.

Tanken var att träffas på Stenungstorg isåfall. Hyfsat lä bakom Systemet/Domus för västanvinden.
Och flera alternativ dit man kan gå och käka.
Donken, Korvan och flera pizzerior mm.

Vintertid kan man ju snacka en stund vid bilarna och sedan gå och käka.

Sommartid kan vi ta kortege ut till broarna eller ut på Tjörn.
Då kan ju var och en ha en picnickorg med sig så kan man fika/käka i gröngräset.
Tex på Sundsby Säteri.

Så otroligt mkt kul saker vi kan hitta på. Bara fantasin sätter stopp.

Jag skulle även vilja se att vi hyr någon lokal och har någon klubbfest.
Då lär vi ju verkligen känna varann.


Så ser mina planer ut. Verkar det vettigt?

Användarvisningsbild
Fido
Moderator
Inlägg: 2631
Blev medlem: 26 feb 2003, 20:49
Kör: V70 II 2.5FT MY09
Ort: Bredaryd
Kontakt:

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av Fido »

Tycker din planer låter jätte bra Tubbe.
// Fredrik Bernstig
Volvo V70 II 2.5FT Kinetic MY09
Volvo 965 -96 2,5l Evozz edition

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av Tomaz »

Tycker också det låter bra och hoppas detta genomförs och blir lyckat :)
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av Snusarn »

Låter alla tiders Tubbe [clap]
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av vbubbis »

låter hur bra som helst :)
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

smultronpuss
Färsk användare
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 apr 2010, 21:00
Kör: 740 & 945
Ort: Göteborg

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av smultronpuss »

tubbe skrev:ett litet förtydligande då:

Min tanke med att ha träffarna i Stenungsund är att istället för att vi kör träffar på tre ställen
där det är dåligt med besökare, så kan man ha en centralt mitt emellan.
Det utesluter ju INTE att man har kvar de lokala träffarna ändå, tex i Trollhättan och Gbg.
Men Uddevallaträffarna ser jag ingen ide att fortsätta med.
Majoriteten som är där numera är ju från Stenungsundsområdet. Vbubbis+fader, Donic och undertecknad.
Och Snusarn får väl inte så mkt längre till Stenungsund än Uddevalla om han kör över Ucklum.
Att jag valt placeringen där är att det är nästan mitt emellan Uddevalla-Trollhättan-Gbg.
Så U-A träffarna kommer jag att försöka avveckla vilket som. Då får vi ju skaffa en vettigare träffplats,
som kan dra folk från tex Gbg.
Jag förstår mkt väl att göteborgarna inte åker upp till Uddevalla. Det kostar för mkt.

Som jag tänkt det skall träffarna vara regelbundet återkommande. Antingen var 14:e dag, eller varje vecka.
Ju oftare man har, desto lättare är det för folk att tajma in dem.
De bör vara på en vardag. De som har familj har oftast annat för sig på helgerna.

Banderoller o sånt skiter vi i. Bara bök. Det skall göras så enkelt som möjligt. Så att det inte blir för mkt jobb att arrangera.

Tanken var att träffas på Stenungstorg isåfall. Hyfsat lä bakom Systemet/Domus för västanvinden.
Och flera alternativ dit man kan gå och käka.
Donken, Korvan och flera pizzerior mm.

Vintertid kan man ju snacka en stund vid bilarna och sedan gå och käka.

Sommartid kan vi ta kortege ut till broarna eller ut på Tjörn.
Då kan ju var och en ha en picnickorg med sig så kan man fika/käka i gröngräset.
Tex på Sundsby Säteri.

Så otroligt mkt kul saker vi kan hitta på. Bara fantasin sätter stopp.

Jag skulle även vilja se att vi hyr någon lokal och har någon klubbfest.
Då lär vi ju verkligen känna varann.


Så ser mina planer ut. Verkar det vettigt?
Detta tycker jag personligen verkar väldigt vettigt!
Jag var på ett par träffar på Eriksberg i våras, men då jag jobbar knasigt rann det liksom ut i sanden... :(
Tycker dock att det var trevligt och jag fick mkt trevligt bemötande av flertalet som var på Eriksberg! [buga]
Söndag e m - kväll har för mig inte passat särskilt bra då jag jobbar mkt helger och är ledig mer i veckorna, så t ex onsdag eller torsdag skulle vara bättre. Då får man ett skönt brejk i mitten av veckan också. Är varje vecka lite för ofta för att man ska åka på varje träff tro? Jag skulle nog se till att försöka komma på varje träff om det bara är t ex var 14e dag. Är det varje vecka tänker man kanske "Äh, jag hinner/orkar inte idag, jag tar det nästa vecka". Är det däremot var 14e dag har man lite mer att se fram emot och kanske anstränger sig lite mer för att verkligen kunna dyka upp? En tanke bara..
Men Stenungsund låter väl som en utmärkt idé till träffpunkt. Enkelt för oss i Gbg att bara blåsa uppåt på E6. Eller om man, som jag, föredrar att puttra.. [lol]
Och det där med kortege ut till broarna/öarna låter ju verkligen kalas! Likaså hade det varit jättetrevligt med en klubbfest.
Hojta till om du behöver hjälp, jag ställer gärna upp och drar mitt strå till stacken, nykomling som jag är.. :oops:
Den som säger att lycka inte köpas för pengar har aldrig ägt en Volvo...

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av F_Pettersson »

SKitbra ideer :) Får se när du lägger upp de om man kan komma. Vardagar funkar helt skit för mig iaf haha :P Sen kommer jag nog inte åka fram o tillbaka till stenungsund varje vecka heller :) Kanske 1 ggn i månaden eller mindre. Väntar tills du skapar en ny träfftråd ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av niroc1989 »

tkr att man kanske kan ha lokal träffarna oftare och lite mer sällan i stenungsund... för ärligt talat gillar jag inte att bara tänka på mig själv men för mig är det längre till stenungsund än uddevalla nog för att det kan blåsa kallt på torp(uddevalla)...

men annars är jag med på att det kanske blir bättre med mer central plats för alla orterna på västkusten enda nackdelen att sverige är avlångt ^^... för mig fungerar nog det mesta i veckan... klubb fest hade varit skitskoj egentligen ännu roligare om vi bestämmer oss för stenungsund skaffa oss en lokal och lägga varsin peng för att driva stället hade ju varit skit najs kanske möjlig plats för o byta delar renovera kanske? som sagt bara fantasin sätter stopp annars låter tubbes förslag skitbra!

angående om det är för att man skall lära känna så många som möjligt eller att träffa en mindre skara som man ist får bättre kontakt med! vill lite ha det mer som en allmän träff som på u-a träffarna att folk kommer i andra bilar så länge man har ett intresse för volvo är man ju välkommen liksom. själv har jag inte så stor kunskap eller intresse att ligga o meka som ofta men jag personligen gillar ju volvo för att dom alltid nästan fungerar inte så att jag slarvar med service och så men är inte så mkt för puts. men jag är som sagt ofta rädd vad folk tycker om mig :S... sen lite svårt med alla dom tekniska termerna ibland. därför för mig spelar det ingen roll om man bara träffas 3 personer det e ok för mig men kanske inte för andra? alltså ur många tror ni vi egentligen kommer kunna bli om man har en central plats... tycker snarare att vi bör eftersöka mer lokalt efter nya medlemmar underhålla det i ställer först iaf. finns väl folk som är intresserade i uddevalla bara att dom inte hittat hit? och om man skall ha en central plats får man ju även räkna mer dom övre delarna såsom strömstad sträckan är ju långt och då är ju uddevalla mycket mer centralt i mitten?

sen måste man ju också dra en gräns för vad för personer vi vill ha dit till träffen förr så var det oseriöst o bottsänka men nu gör ju även folk som är mer seriösa det också alternativt sänka mycket... sen det är ju ingen direkt status att äga en volvo eller det är kanske det men 7/900 bilarna har minskatt mycket på senare år i antal... om ett par år så kanske det har sjunkit så långt att det är lite mer "status" att äga en 7/900 men då kanske det inte finns delar som vi diskuterade på en annan uddevalla träff det här med reservdelar... ett kan ju vara angående om man skaffar en lokal som jag nämnde tidigare bygger upp ett litet lager för försäljning? många tar ju bara vad dom själva behöver på en reservdelsbil och skrotar resten dår går det ju delar i onödan...

hehe egentligen vet jag inte vart jag vill komma..... känn dig fri att kommentera och utveckla mer tål kritik är ju ett forum ;)

mvh dino aka donic1989
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av vbubbis »

för mig är de skit sam för mig tar de lika långt tid som vilket som men jag tycker de är mycket finare i Stenungsund med havet och de och sen mer folk som kommer då de är jag och farsan i ett litet tag till och sen docnic89 morst tubbe snusarn så för mig skiter de vilket som om uddevalla försvinner ;)
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

smultronpuss
Färsk användare
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 apr 2010, 21:00
Kör: 740 & 945
Ort: Göteborg

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av smultronpuss »

Ett förslag då efter att ha läst inläggen.. träffarna på Eriksberg fortsätter väl som förut, de är ju rätt spontana o goa, men det kan anordnas lite mer "organiserade" träffar i S-sund 1-2 ggr / månad? En lokal hade ju varit kanon, frågan är om det är genomförbart? Och vad för lokal vi pratar om i så fall? Det bör ju också finnas ett genuint intresse att bevara dessa bilar på dessa träffar. Man vill ses, komma med goda råd, dela med sig av erfareheter och får tag på reservdelar mm. Har man främst ett intresse för att varva till max o börna så finns ju GSR... :)
Våra bilar är ju värda att bevara då de är ett stycke svensk industrihistoria.. Tycker att Dino har en poäng där när han undrar vem man vill främst vill vända sig till med träffarna. Lite tankegångar o funderingar i natten.. jag återkommer med all säkerhet när jag sovit på saken! :)
Den som säger att lycka inte köpas för pengar har aldrig ägt en Volvo...

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av Domino »

För min del så känns det VÄLDIGT ofta med varje vecka.

Jag har redan svårt att klämma in en träff i månaden, blir väldigt lätt mycket att hinna med när man har gård, folkrace, sambo, projektbil, krånglande servicebil :P etc.

Jag tror att man får en större uppslutning om vi kör träffen lite mer sällan.
Dock måste jag säga att alla träffar jag har varit på har varit mycket trevliga, lär alltid känna någon ny trevlig filur :)
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av F_Pettersson »

Domino skrev:För min del så känns det VÄLDIGT ofta med varje vecka.

Jag har redan svårt att klämma in en träff i månaden, blir väldigt lätt mycket att hinna med när man har gård, folkrace, sambo, projektbil, krånglande servicebil :P etc.

Jag tror att man får en större uppslutning om vi kör träffen lite mer sällan.
Dock måste jag säga att alla träffar jag har varit på har varit mycket trevliga, lär alltid känna någon ny trevlig filur :)

Tror på de du säger också :) Vore bättre knaske 1 ggn varann månad i varvning med lokala träffarna. Tror också på större uppslutning då :)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av tubbe »

Då skall jag ta mig lite tid för den här tråden:

FIDO: Tackar för responsen. Alltid kul att höra vad högste chefen tycker.
TOMAZ: Gott att veta att detta liksom känns lite sanktionerat från er i ledningen.

Varför jag tycker vi skall ha träffarna iaf varannan vecka är att alla har ju inte chans att gå
på varenda träff, men är de relativt ofta har folk iaf fler träffdatum att välja på.

Tjörnbroträffarna kör varannan. (varje jämn vecka, kör vi då udda så kolliderar det inte)
Då har folk chans att tajma in några träffar under sommaren.
Och det är lätt att komma ihåg om det är en träff eller inte. Bara kolla veckonumret.
Kör man bara en gång per mån blir det för få ggr per sommar.
Det är ju alltså inte meningen att folk skall behöva dyka upp på varje träff, men har man dom ofta så är där fler man kan tajma in.
Jag tror den lösningen blir bra ändå.
Och när det gäller U-A så fick vi ju just förfrågan om vi inte kunde gå upp till var 14:e dag istället för var 30:e.

Som jag sagt tidigare så skall träffarna i första hand vara för oss som är på detta forumet.
Men att man såklart skall locka dit lite nya ansikten också.
Men vi skall inte försöka slå någon slags "världsrekord" i att få så mkt folk dit som möjligt.
Tycker jag har svarat på den frågan med nu.

Har tänkt att vi skulle köra detta nu på onsdag.
Funderat lite på placeringen. Var först inne på Stenungstorg. Men det är inte helt enkelt att hitta dit för alla.
Så mitt förslag är ändå att vi ses uppe på Tjörnbrons parkering. Mkt lättare att hitta dit,
och fin utsikt och faktiskt ett ställe där man kan få lite tak över huvet om det regnar.
(en veranda på en stängd restaurang)
Det är bara 2min resväg mer än till Stenungsund. Och efter att vi snackat där kunde vi köra kortege in till "byn".
En sväng o visa upp oss och och sedan åka och käka.
Uppe vid brofästet får vi vara mer ifred också. Är rädd att det fortfarande kan vara ganska trångt på parkeringen på torget.
En annan nackdel med torget är att polisen har sin utfart just där. Bara dumt om det skulle bli snack om "vad vi gör där".

Hade tänkt att vi kör träffen 19.00 så långväga gäster har en chans att hinna dit.

Vad tror ni om detta, skall vi köra på onsdag i veckan som kommer, kl 19.00?

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av vbubbis »

jag kommer men ett problem vart runt tjörnborn är träffen :oops:
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av tubbe »

vbubbis skrev:jag kommer men ett problem vart runt tjörnborn är träffen :oops:
kommer att ge fullständig vägbeskrivning i separat tråd om ni tycker detta är okej.

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av vbubbis »

tubbe skrev:
vbubbis skrev:jag kommer men ett problem vart runt tjörnborn är träffen :oops:
kommer att ge fullständig vägbeskrivning i separat tråd om ni tycker detta är okej.
jadå :)
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av F_Pettersson »

Kommer ej dyka upp under hösten/vintern. Kommer till våren/sommaren om den fof är aktuell då :) Troligen ej om den är lagd under en veckodag då de krockar med tider.
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av Snusarn »

Nackdelen med långväga bilar e att d e lika långt hem oxå och kanske ett tidigt jobb på morgonen där efter... d va bara en tanke som dök upp..
Om d blir av nu på onsdag så kommer jag komma på premiären. iaf. en stund. [thum]
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Skriv svar