Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av F_Pettersson »

snusarn skrev:Nackdelen med långväga bilar e att d e lika långt hem oxå och kanske ett tidigt jobb på morgonen där efter... d va bara en tanke som dök upp..
Om d blir av nu på onsdag så kommer jag komma på premiären. iaf. en stund. [thum]
Precis därför jag ej kan komma under hösten vintern, börjar kl 6 på morgonen ;) Inte så roligt då att komma hem vid 11 hehe :P
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av tubbe »

Slängde ju ut en fråga förut om vi skulle försöka få till en träff på onsdag.
Tyvärr verkar ju uppslutningen bli allt för dålig, så det lägger vi ner!!!!

Vad det gäller de lokala träffarna så verkar ju de dö ut av sig själva både i Uddevalla och Trollhättan.
Gbg kommer nog däremot att leva kvar.
Min tanke var att ordna EN träff istället för flera små.
Tyvärr verkar det svårt att genomföra detta ihop med alla tre träffområdena, då det verkar bli för långt för Trollhättefolket.

Så jag får klura ut något annat istället.
De som verkar bäst acceptera placeringen är gbg-folket.
Kanske att man anordnar någon/några engångsträffar härute, tillsammas med Gbg-folket.
Och då den varma årstiden så man kan ta nån pic-nic, ev kombinerat med bad eller likn.
Eller att vi hyr någon lokal o har en klubbfest.
Skall ta o åka ner på Gbg-träffarna o höra lite vad folk tycker där.
Något får vi ju göra, vi kan ju inte bara låta träffverksamheten dö ut inom klubben!



Vad som skall hända med Uddevallaträffarna däremot, ja det är en bra fråga.
Är det någon ide att ens ha dem med bara 4-5 pers varje gång? Tror inte vi varit mer någon gång i år.
Dags att lägga ner dem? (ställer bara frågan)

smultronpuss
Färsk användare
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 apr 2010, 21:00
Kör: 740 & 945
Ort: Göteborg

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av smultronpuss »

Onsdag passar mig fint! :)
Jag kommer med reservation för att jobbet ringer o drar i mig.. har svårt att säga nej till välbetald övertid, pengakåt som jag är... :)
Den som säger att lycka inte köpas för pengar har aldrig ägt en Volvo...

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av F_Pettersson »

tubbe skrev:Slängde ju ut en fråga förut om vi skulle försöka få till en träff på onsdag.
Tyvärr verkar ju uppslutningen bli allt för dålig, så det lägger vi ner!!!!

Vad det gäller de lokala träffarna så verkar ju de dö ut av sig själva både i Uddevalla och Trollhättan.
Gbg kommer nog däremot att leva kvar.
Min tanke var att ordna EN träff istället för flera små.
Tyvärr verkar det svårt att genomföra detta ihop med alla tre träffområdena, då det verkar bli för långt för Trollhättefolket.

Så jag får klura ut något annat istället.
De som verkar bäst acceptera placeringen är gbg-folket.
Kanske att man anordnar någon/några engångsträffar härute, tillsammas med Gbg-folket.
Och då den varma årstiden så man kan ta nån pic-nic, ev kombinerat med bad eller likn.
Eller att vi hyr någon lokal o har en klubbfest.
Skall ta o åka ner på Gbg-träffarna o höra lite vad folk tycker där.
Något får vi ju göra, vi kan ju inte bara låta träffverksamheten dö ut inom klubben!



Vad som skall hända med Uddevallaträffarna däremot, ja det är en bra fråga.
Är det någon ide att ens ha dem med bara 4-5 pers varje gång? Tror inte vi varit mer någon gång i år.
Dags att lägga ner dem? (ställer bara frågan)

Det är inte för långt, bara en dum dag att ta mitt i veckan :) Därför kan ej jag komma iaf. annars så ;) Men jag åker nog inte långväga för träffar förrän till våren ändå :) Jo trollhätteträffarna dör ut, bara jag och stellan som kommer dit numera ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av niroc1989 »

Lägg bara inte ner u-a träffen! vem skall jag annars vara social med ibland hehe host mitt kontakt nät är ytterst litet... men jag säger inte nej till en stenungsund träff så länge man kan behålla den lokala träffen... annars får man väll försöka umgås hemma hos nån om man inte vill stå ute o frysa för snart äre vinter och då kmr det ju sjunka ännu mer... :/. hade ja bott i lägenhet hade ja bjutt in hela u-a gänget ;) men tyvärr bor ja hemma...

det enda jag kan tänka är att det är en bit extra att åka till stenungsund för dom som bor mest i norra bohuslän såsom tanum med mera...

men jag är på klubbfest eller klubb byte reservdels dag ^^ man kan ju ha den lokala träffen mitt i veckan fungerar för mig och träffar som ligger lite längre bort för vissa på helgen?

ja som tubbe säger måste vi hitta på nåt snarast!

hur skall man locka nytt folk? vad för roliga aktiviteter? vem orkar engagera sig mer? alla är ju delaktiga i detta...

borde ju finnas fler klubbar som haft detta problemet? och hur lyckades dom locka nya och vända trenden?

enda nackdelen som jag ser är att detta är en internet klubb och inte en lokal klubb folk är så utspritt så att säga en lokal klubb är ju liksom en bekantskaps krets som lägger varsin peng som gagnar alla nåt?
kanske skapa en egen klubb för medlemmar i bohuslän??

det kanske skrivs för lite om bilträffar överhuvudtaget liksom var får man tag på sådan info egentligen? sen är väl träffarna på väg o dö ut? när internet nu regerar mycket. och skyltar man för mkt kanske man får den typen av folk man inte vill ha som förstör bilar...

eller hur skall man få folk att förstå att det är ok iaaf på u-a träffen att komma i vilken bil man vill oavsett märke / skick? så länge man någorlunda förstår att man befinner sig på en volvo träff och att det kan snackas sådant då...

klockan är mycket och jag kommer med allsjöns ideer och konstigheter... men känn er fria att kommentera mig och diskutera!

det som också stoppar dessa inom denna kretsen som har denna typ av bil inte har så mycket pengar att lägga kan ju vara ett problem i sig men jag åker på träffar för att det är socialt!

mvh dino aka donic1989
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av tubbe »

DONIC: kul att ni yngre engagerar er i frågan iaf.
Vi får ta ett snack på onsdag om hur vi kan få lite mer fart på det.
Det räcker ju att man får dit några st till, så sprider det sig snart.

Håller med dig, den sociala biten är viktigast. Att få möjligheten att umgås med folk som har samma intresse.
Men visst kan vi försöka ses även utanför träffarna. Vi är ju inte såå många, så det finns nog plats i min "kajuta" isåfall.

Användarvisningsbild
Shadow.Demon
Van forumsanvändare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 14 jan 2009, 21:47
Kör: 855 GLT
Ort: Linköping

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av Shadow.Demon »

Jag har följt diskussionerna i den här tråden med tanke på problemen att få till en vettig sammankomst här i Östergötland. Jag har ju själv försökt få till träffar utan att lyckas. Då jag fick höra att Bilsport skulle komma hit la jag även ut det på forumet, men även där utan någon större respons. I det sistnämnda blev vi hela 3 bilar från klubben.

Jag tror att Donic har en poäng i det han säger att det är en internetklubb. Jag vet att det har börjat diskuteras i min bekantskapskrets om att starta upp en egen "förening" som då ska kunna tillgå en lokal (garage) att vara i för en slant. Kanske inte ens är omöjligt att skaffa en klubblokal också bara tillräckligt många är med på det. Som sagt är det bara något jag hört diskuteras i min bekantskapskrets. Om det sedan blir något av det eller ej får tiden utvisa.

Nu verkar den här tråden mest handla om träffarna på västkusten, men jag antar att det även gäller fler "distrikt".

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av tubbe »

bara bra om vi diskuterar för hela riket här i tråden.
Alla infallsvinklar är bra att ta del av.

Det är som Donic säger, folk sitter allt för mkt vid datorerna och träffas för lite irl.
Bara o se ute på samhällena på kvällarna. Stendött.
Förr hängde ungdomar ute, körde moppe, epa och träffades.
Nu sitter de hemma med msn och bloggar.

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av F_Pettersson »

tubbe skrev:bara bra om vi diskuterar för hela riket här i tråden.
Alla infallsvinklar är bra att ta del av.

Det är som Donic säger, folk sitter allt för mkt vid datorerna och träffas för lite irl.
Bara o se ute på samhällena på kvällarna. Stendött.
Förr hängde ungdomar ute, körde moppe, epa och träffades.
Nu sitter de hemma med msn och bloggar.
Hehe kan så vara ;) Lägger du träffen på en fredag/lördag/söndag kommer jag gärna :) Men veckodagarna blir väldigt tight för min del men jag vill gärna komma på träff i stenungsund :D
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
charm76
Uppkörning
Inlägg: 385
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:20
Kör: 740GL, 945GL, 944SE
Ort: Göteborg. Medlemsnr 350

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av charm76 »

Satt och läst igenom tråden. Har vi kommit fram till något? :)
Vit 740 GL -88b 37000 mil B230FS (a k a Friheten)
Vit 940 SE -93 24500 mil B230FD (a k a Pärlan/Pärlepojken)
Röd 945 GL -94 45000 mil B230FD (a k a Kärleken)
Blå 945 2,3 s ltt -97 27700 mil B230FK (a k a Farbror Blå)

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av tubbe »

charm76 skrev:Satt och läst igenom tråden. Har vi kommit fram till något? :)
:roll: jadu, det känns väl mest som det rann ut i sanden det hela, pga dels ointresse från vissa distrikt,
och att andra inte har möjlighet att dyka upp på vardagar pga för lång restid.
Men jag skall fundera på det och ev att vi gör någon/några engångsträffar till våren istället.
Där vi har någon slags aktivitet ihop med träffen.

Att man spikar ett datum, tex en fredagkväll eller något, och har grillkväll, bad osv osv.
Kör kortege eller likn.

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av F_Pettersson »

tubbe skrev:
charm76 skrev:Satt och läst igenom tråden. Har vi kommit fram till något? :)
:roll: jadu, det känns väl mest som det rann ut i sanden det hela, pga dels ointresse från vissa distrikt,
och att andra inte har möjlighet att dyka upp på vardagar pga för lång restid.
Men jag skall fundera på det och ev att vi gör någon/några engångsträffar till våren istället.
Där vi har någon slags aktivitet ihop med träffen.

Att man spikar ett datum, tex en fredagkväll eller något, och har grillkväll, bad osv osv.
Kör kortege eller likn.
Tycker de låter bra tubbe. Kanske köra en lördag? bilträff +grillning? Det verkar som trollhätteträffarna kommer försvinna om de inte komemr folk iaf, tycker de känns tråkigt men då kommer jag iaf komma upp till er i uddevalla ist. Får se hur de ser ut om intresset finns kvar för trollhätteträff till våren. Tror imorgon blir sista för iår pga det dåliga intresset :( Tyvärr
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av vbubbis »

Pettzon88 skrev:
tubbe skrev:
charm76 skrev:Satt och läst igenom tråden. Har vi kommit fram till något? :)
:roll: jadu, det känns väl mest som det rann ut i sanden det hela, pga dels ointresse från vissa distrikt,
och att andra inte har möjlighet att dyka upp på vardagar pga för lång restid.
Men jag skall fundera på det och ev att vi gör någon/några engångsträffar till våren istället.
Där vi har någon slags aktivitet ihop med träffen.

Att man spikar ett datum, tex en fredagkväll eller något, och har grillkväll, bad osv osv.
Kör kortege eller likn.
Tycker de låter bra tubbe. Kanske köra en lördag? bilträff +grillning? Det verkar som trollhätteträffarna kommer försvinna om de inte komemr folk iaf, tycker de känns tråkigt men då kommer jag iaf komma upp till er i uddevalla ist. Får se hur de ser ut om intresset finns kvar för trollhätteträff till våren. Tror imorgon blir sista för iår pga det dåliga intresset :( Tyvärr
jag kommer nog komma te våren till thn träffara för då har jag körkort och kan köra själv men man kanske skulle satsa med på thn som en träff som man gör ibland typ som grilla och de :) kanske skulle locka mer folk också :)
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

Användarvisningsbild
charm76
Uppkörning
Inlägg: 385
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:20
Kör: 740GL, 945GL, 944SE
Ort: Göteborg. Medlemsnr 350

Re: Hur skall vi ha det med träffar i klubben framöver?

Inlägg av charm76 »

Ok, trist att det är lite dålig uppslutning.. jag känner mig lite skyldig där, men som ny här inne så har jag inte riktigt lärt mig var, när o hur än...
Nu kommer det ju lite trista årstider dessutom, så kanske man ska hålla sig inomhus hemma i garaget och satsa på att dyka upp till våren istället.
Kanske en ny tråd om vårens träff för oss här på bästkusten kommer framöver? :)
Vit 740 GL -88b 37000 mil B230FS (a k a Friheten)
Vit 940 SE -93 24500 mil B230FD (a k a Pärlan/Pärlepojken)
Röd 945 GL -94 45000 mil B230FD (a k a Kärleken)
Blå 945 2,3 s ltt -97 27700 mil B230FK (a k a Farbror Blå)

Skriv svar