Dags flytta lite trådar till projekt?

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsfreak
Inlägg: 3001
Blev medlem: 11 okt 2006, 14:33
Kör: 4x4
Ort: Kalix.
Kontakt:

Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Cpt Tuttle »

Det här är bara en synpunkt jag har, och ingen behöver ta åt sig eller bli stött, eller ta det här som gnäll, utan det är bara min åsikt.

Men på sistone så tycker jag att delen "foto och film" svämmat över med trådar av klar projektkaraktär...

Det kan vara bilar som legat uppe flera månader, som det byggs på hela tiden och som har en massa sidor fulla med svar osv.

Är det inte läge att flytta en hel del sådana till projektdelen? Jag personligen tycker det är lite förvirrande när vissa projekt ligger i projektdelen och andra i foto/film, när man ska kolla vad som hänt i en viss tråd... Svårt hålla reda på vilka som ligger var...

Ett alternativ (slå mig inte för att JAG tycker så här, jag kan tycka helt galet) vore ju att man öppnar projektdelen så att man kan skapa en tråd i den direkt. Jag ser inte varför det inte skulle funka här när det gör det på så många andra forum (i synnerhet eftersom det här tillåts inte bara andra bilmärken, utan till och med båtprojekt, garagerenoveringar osv.). Någon annan kanske har en synpunkt på varför inte det skulle fungera, och det är ju OK för mig.

Men som sagt, det här är bara vad jag tycker. Och JA, jag vet att det tar tid och är trist och obetalt arbete m.m. att moderera, så ta det inte som gnäll.
Dust and dieselsmoke is what I'm living for...
Willys Jeep 194? - Volvo PV544 1965 - Opel Rekord 1968 - Opel Kadett 1974 - MB 240D 1979 - MB 230E 1985 - Datsun King Cab 1985 - Volvo S70 2,5SE 1997

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Domino »

Enklaste är väl ändå att när trådskaparen själv känner att det blivit projekt av hans fototråd så ber han om en flytt i tråden.

Då är det ju bara att kasta över den :)
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

evozz
Expert
Inlägg: 8621
Blev medlem: 31 mar 2004, 12:03
Kör: 142-73
Ort: Kolsva

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av evozz »

Ja, när det gäller "projekt" trådar i foto/film så får trådskaparen själv begära flytt. Övriga trådar som ligger fel flyttas på eget bevåg av mod.
DET HETER STEREO!!!

IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM.

Mattsson
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6368
Blev medlem: 07 feb 2005, 18:30
Kör: V70
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Mattsson »

Om man har skyltat med det ett par gånger i tråden samt ändrat namnet som man ska, men ändå ingen som flyttar... hur gör man då? :roll: :lol:
[Volvo 945 LTT-96]

Jens.L
Forumsfreak
Inlägg: 3021
Blev medlem: 23 sep 2004, 22:11
Kör: Volvo 940
Ort: Sala
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Jens.L »

evozz skrev:Ja, när det gäller "projekt" trådar i foto/film så får trådskaparen själv begära flytt. Övriga trådar som ligger fel flyttas på eget bevåg av mod.
Evozz chefar inte bara på jobbet han chefar på forumet också [thum]
Volvo 940 Turbo 1997

Mattsson
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6368
Blev medlem: 07 feb 2005, 18:30
Kör: V70
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Mattsson »

Jens.L skrev:
evozz skrev:Ja, när det gäller "projekt" trådar i foto/film så får trådskaparen själv begära flytt. Övriga trådar som ligger fel flyttas på eget bevåg av mod.
Evozz chefar inte bara på jobbet han chefar på forumet också [thum]
Jag trodde Evozz hade sin chef hemma, på forumet "leker" han chef utan att frugan sin vet något [lol]
[Volvo 945 LTT-96]

Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsfreak
Inlägg: 3001
Blev medlem: 11 okt 2006, 14:33
Kör: 4x4
Ort: Kalix.
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Cpt Tuttle »

Mattsson skrev:Om man har skyltat med det ett par gånger i tråden samt ändrat namnet som man ska, men ändå ingen som flyttar... hur gör man då? :roll: :lol:
PMa nån mod gissar jag...

Ärligt talat, jag har fått alla mina trådar flyttade utan att fråga efter det, så jag trodde att det skulle ske per automatik...men jaja. :wink: Jag är införstådd med vad som gäller nu. :)
Dust and dieselsmoke is what I'm living for...
Willys Jeep 194? - Volvo PV544 1965 - Opel Rekord 1968 - Opel Kadett 1974 - MB 240D 1979 - MB 230E 1985 - Datsun King Cab 1985 - Volvo S70 2,5SE 1997

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Östlund »

Jag tror jag vet (TROR :))
Dom som har sina flersidiga trådar i foto/film, som mer eller mindra är projekt.
Vill ha dom där,, för att foto/film har mera besökare, och därför får mera respons :)???
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

Xoffis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2344
Blev medlem: 18 sep 2010, 23:14
Kör: V70T5
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Xoffis »

Jag håller med om att det är rörigt, borde vara lite hårdare regler på vad som får ligga i foto och vad som skall ligga i projekt, tycker inte det är trådskaparen som skall få bestäma detta utan att det är mod...

För som det ser ut idag så är det ingen foto/film del, utan det är Projekt v.2, i foto/film så skall man endast tillåta foto/film från träffar osv... eller om någon har varit ute på en liten foto-session med bilen och vill ha kommentarer på sitt skapande...

Så jag tycker nog man skall sätta upp skarpare regler om detta och flytta alla projekttrådar dit dem hör hemma... eller byta namn på delen till "Projekt 2"...
Nuvarande bil:
Volvo V70 T5 -97
Tidigare bilar:
Volvo 760 GLE -84 | Volvo 740 GLE -90
Volvo 760 GLE -88 | Volvo 740 GLT -90
Volvo 960 E -95 | Volvo 850 GLT -92
Volvo 850 GLT -92

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Zibbe »

Men det är fortfarande många kvar att flytta, jag fick min tråd på en blåe 240n flyttad te "övriga", o visst går det väl bra, det är en "bruksbil" men har blivit ett litet projekt med motorfix, rostlagning o sådant,
MEN Snusarn har kvar sin ventotråd, som bara blir större o större, även smoorfen har en tråd på väldigt många sidor, ska man flytta några, så ska man väl flytta några till? Framförallt sånna som inte ens är "rätt" märke i klubben.

Thomasson har en tråd i foto/film, som även heter PROJEKT, då ska den väl ligga där...?


Sedan är det ju visserligen skillnad på projekt o projekt, om man kanske kollar i nån tråd här, o då ser man att ägarn har bytt en glödlampa, kopplat in en baslåda eller kanske sprayburkat en backspegel... tusen kommentarer och "chattande" därefter, kanske även om saker som inte ens hör till den bilen, eller inte ens är bilrelaterat, medans om man kollar på te.x savarturbo, ja då kan det ju vara så att nån har flödesmätt ett topplock eller byggt om en nissan micra te RWD med Bmw-motor...
Bild
| För stort antal fordon... |

In The White
Moderator
Inlägg: 20193
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av In The White »

Går det inte att dra gränsen för vad som är projekt vid ett visst antal sidor i den aktuella tråden? Då blir det ju en konsekvent gräns
som gäller lika för alla liksom.
Bara ett förslag, vet inte om det låter bra eller dåligt?

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Domino »

In The White skrev:Går det inte att dra gränsen för vad som är projekt vid ett visst antal sidor i den aktuella tråden? Då blir det ju en konsekvent gräns
som gäller lika för alla liksom.
Bara ett förslag, vet inte om det låter bra eller dåligt?
Problemet med detta är väl just det Zibbe påtalar ovan, kan ju vara en massa meningslöst dravel i en fototråd som gör att det blir en massa sidor.
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

In The White
Moderator
Inlägg: 20193
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av In The White »

Domino skrev:
In The White skrev:Går det inte att dra gränsen för vad som är projekt vid ett visst antal sidor i den aktuella tråden? Då blir det ju en konsekvent gräns
som gäller lika för alla liksom.
Bara ett förslag, vet inte om det låter bra eller dåligt?
Problemet med detta är väl just det Zibbe påtalar ovan, kan ju vara en massa meningslöst dravel i en fototråd som gör att det blir en massa sidor.
Jo, kom på det sedan jag gjort inlägget. :mrgreen:
Det ska ju vara inehåll som innefattar något som görs med bilen, helt klart.
Hmm... Lite svårt kanske att dra en gräns där. :?

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av tubbe »

tycker namnet talar för sig självt, ett PROJEKT är något man håller på att skruva med, eller förfinar, under längre tid.

Det är däremot INTE ett projekt om en bil köps, får vita blinkers och lite sprayfärg och sedan säljs.

Tyvärr börjar ju många trådar under Foto/Film bli "skitsnackartrådar" fast för icke medlemmar.
Helt ovidkommande kommentarer som de istället kunde ta över PM eller msn.
Det borde styras upp mer vad som får skrivas och inte.
Många andra forum är ju mkt hårdare på vad som får visas och inte under foto/film.

Sedan kanske man kunde rensa ut en massa låsta trådar under foto/film, där bilarna sålts.
Så vida de inte fyller någon funktion där de ligger?

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av Hesselgren »

tubbe skrev:tycker namnet talar för sig självt, ett PROJEKT är något man håller på att skruva med, eller förfinar, under längre tid.

Det är däremot INTE ett projekt om en bil köps, får vita blinkers och lite sprayfärg och sedan säljs.

Tyvärr börjar ju många trådar under Foto/Film bli "skitsnackartrådar" fast för icke medlemmar.
Helt ovidkommande kommentarer som de istället kunde ta över PM eller msn.
Det borde styras upp mer vad som får skrivas och inte.
Många andra forum är ju mkt hårdare på vad som får visas och inte under foto/film.

Sedan kanske man kunde rensa ut en massa låsta trådar under foto/film, där bilarna sålts.
Så vida de inte fyller någon funktion där de ligger?
men vi är inte så strikta här. nu talar jag mycke för mig själv men tycker inte att det behöver styras upp nått direkt.. håller man sig till första sidan så är de flesta trådarna aktuella. vi flyttar projekt då och då med när det behövs.

ft/film är dess utom inte någon direkt faktadel så utsvävande inlägg i trådarna ser jag absolut inte som något problem.. annat med prblem /frågdedelarna.. man behöver ju tex inte fråga om vindrutetorkarmotorn i någon annans tråd om billack.. typ

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av T.Q.M »

Hesselgren skrev:
tubbe skrev:tycker namnet talar för sig självt, ett PROJEKT är något man håller på att skruva med, eller förfinar, under längre tid.

Det är däremot INTE ett projekt om en bil köps, får vita blinkers och lite sprayfärg och sedan säljs.

Tyvärr börjar ju många trådar under Foto/Film bli "skitsnackartrådar" fast för icke medlemmar.
Helt ovidkommande kommentarer som de istället kunde ta över PM eller msn.
Det borde styras upp mer vad som får skrivas och inte.
Många andra forum är ju mkt hårdare på vad som får visas och inte under foto/film.

Sedan kanske man kunde rensa ut en massa låsta trådar under foto/film, där bilarna sålts.
Så vida de inte fyller någon funktion där de ligger?
men vi är inte så strikta här. nu talar jag mycke för mig själv men tycker inte att det behöver styras upp nått direkt.. håller man sig till första sidan så är de flesta trådarna aktuella. vi flyttar projekt då och då med när det behövs.

ft/film är dess utom inte någon direkt faktadel så utsvävande inlägg i trådarna ser jag absolut inte som något problem.. annat med prblem /frågdedelarna.. man behöver ju tex inte fråga om vindrutetorkarmotorn i någon annans tråd om billack.. typ

Håller med, tycker de är bra som vi har de. Ska man ha de mer strikt. Blir de lätt till överdrift. Å massor med osämja över de. Organiserat kaos funkar faktist bra här :)
Över and ut!

In The White
Moderator
Inlägg: 20193
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Dags flytta lite trådar till projekt?

Inlägg av In The White »

Ja, det bästa är väl då att köra på som nu, att man skickar ett PM till någon Moderator om man vill ha tråden i projekt.
Tycker också det funkar bra som det är nu.

Skriv svar