Medlemskapsreklam

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Användarvisningsbild
GLoin
Uppkörning
Inlägg: 568
Blev medlem: 11 jan 2009, 16:43
Kör: V70II D5 Summum 08:a
Ort: Lerum

Medlemskapsreklam

Inlägg av GLoin »

Hej.

Har en fundering. Klubben borde rimligen ha intresse av ett ökat medlemskap. Jag ser nog precis som väldigt många andra medlemmar en väldans massa välvårdade/stylade och vackra 7/900-bilar nästan dagligen. En sak som jag gärna hade haft liggandes i mitt handskfack hade i så fall varit någon form av officiellt reklamblad för klubben som man kan fästa t.ex. under torkarbladet på en parkerad eventuell blivande medlem.

Finns det något liknande? Kanske en halv A4 som man kan skriva ut och klippa i 2 delar så kan man ha en bunt i handskfacket? Det räcker ju att åka förbi biltema för att man ska se minst 5 potentiella medlemmar/besökare!

Detta kan ju då också vara ett väldigt lätt och slentrianmässigt sätt att öka medvetenheten och medlemskapet kring sidan.

Var bara en tanke från en medlem.

mvh Robin
Bild

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Maxwell »

Har funnits i denna tråd, men länkarna funkar inte längre.
Erik eller någon annan kanske har filerna kvar och är snäll och laddar upp dem på nytt.
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=58&t=46262" onclick="window.open(this.href);return false;

//Maxwell

EDIT: Om jag inte minns helt fel så tror jag att jag har några sådana lappar liggandes i bilen. Om ingen har filen kvar för uppladdning och om minnet är med mig i morgon så skall jag försöka att skanna in en lapp på jobbet och lägga upp här.
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av tubbe »

Har haft samma tanke många ggr också.
Ofta ser jag snygga 740s på kvällsturerna. Tex på macken o dyl.
Har många ggr tänkt stanna o "värva" dem till klubben/forumet.
Hade vart bra om man hade något medlemsblad att dela ut.
Så gör amazonklubben, de har gamla extranummer av sin medlemstidning som
medlemmarna har med sig och delar ut på div träffar.

Hade vi haft ett medlemsblad i klubben så kunde man ju ha med sig såna i bilen o ge folk.

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Hesselgren »

det finns som sagt. men verkar försvunnit i träsket. får se om någon kan leta upp det..

annars kanske vi får författa ihop ett nytt.

In The White
Moderator
Inlägg: 20203
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av In The White »

tubbe skrev:Har haft samma tanke många ggr också.
Ofta ser jag snygga 740s på kvällsturerna. Tex på macken o dyl.
Har många ggr tänkt stanna o "värva" dem till klubben/forumet.
Hade vart bra om man hade något medlemsblad att dela ut.
Så gör amazonklubben, de har gamla extranummer av sin medlemstidning som
medlemmarna har med sig och delar ut på div träffar.

Hade vi haft ett medlemsblad i klubben så kunde man ju ha med sig såna i bilen o ge folk.
Det diskuterade vi faktiskt när vi hade träffen i Kristianstad då vi såg en del fräscha 7/900 där, hade varit bra att kunna dela ut reklam för klubben då. :)

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av tubbe »

Hesselgren skrev:det finns som sagt.
Men någon riktig medlemstidning har vi väl ändå inte? Det var en sådan jag syftade på.
Som tex kommer ut 2-4 ggr per år.

Då kunde man ha med gamla extranummer att dela ut.
Som sagt, amazonklubben gör så, och det är mkt smart. Har folk bläddrat i deras tidning
så vill de ha den fortsättningsvis.

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Tomaz »

Maxwell skrev:Har funnits i denna tråd, men länkarna funkar inte längre.
Erik eller någon annan kanske har filerna kvar och är snäll och laddar upp dem på nytt.
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=58&t=46262" onclick="window.open(this.href);return false;

//Maxwell

EDIT: Om jag inte minns helt fel så tror jag att jag har några sådana lappar liggandes i bilen. Om ingen har filen kvar för uppladdning och om minnet är med mig i morgon så skall jag försöka att skanna in en lapp på jobbet och lägga upp här.
Minns inte hur de ThaSaint gjorde såg ut, så om du har så du kan scanna in en sådan så tillverkar jag en ny pdf och lägger upp.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

In The White
Moderator
Inlägg: 20203
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av In The White »

Det är den här ni är ute efter eller?




Bild

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av F_Pettersson »

ojoj ;) har ni hittat en sådan nu ;) Roligt att ni fått fram en sån :) Var mkt jobbigt att fixa en sån fil/papper åt mig när vi ville dela ut sånt i höstas på våran träff....
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Tomaz »

Pettzon88 skrev:ojoj ;) har ni hittat en sådan nu ;) Roligt att ni fått fram en sån :) Var mkt jobbigt att fixa en sån fil/papper åt mig när vi ville dela ut sånt i höstas på våran träff....
Filen har som sagt funnits upplagd sedan en LÅNG tid tillbaka, tills ThaSaint plockade ner si nserver, vi ansåg väl att ni var gamla nog att klara av att skriva ut lite lappar på egen hand.

Finns det någon anledning att de enda gånger man ser dig skriva något, förutom i projekt trådar, så är det något negativt om klubben eller styrelsen? Börjar bli riktigt trött på din attityd och förstår inte varför du är kvar här då du verkar tycka att allt är så dåligt.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

In The White
Moderator
Inlägg: 20203
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av In The White »

Alltså, jag har den här klubbflyern som PDF om ni är intresserade, vet dock inte hur jag får in den på forumet så alla kan använda den???
Som sagt är mina datorkunskaper väldigt begränsade. :oops:

Användarvisningsbild
GLoin
Uppkörning
Inlägg: 568
Blev medlem: 11 jan 2009, 16:43
Kör: V70II D5 Summum 08:a
Ort: Lerum

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av GLoin »

Var precis en sådan flyer som jag var ute efter :)

mvh robin

Edit: vi måste nog göra om webbadressen i bladet först bara?
Bild

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Tomaz »

In The White ska maila över den till mig ikväll så ska jag kolla över den och försöka få upp den på forumet ikväll. Så ska det bara vara att skriva ut den sen.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

Användarvisningsbild
GLoin
Uppkörning
Inlägg: 568
Blev medlem: 11 jan 2009, 16:43
Kör: V70II D5 Summum 08:a
Ort: Lerum

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av GLoin »

Tomaz skrev:In The White ska maila över den till mig ikväll så ska jag kolla över den och försöka få upp den på forumet ikväll. Så ska det bara vara att skriva ut den sen.
Det tackar och bockar vi för! Bra jobbat!

mvh robin
Bild

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av F_Pettersson »

Tomaz skrev:
Pettzon88 skrev:ojoj ;) har ni hittat en sådan nu ;) Roligt att ni fått fram en sån :) Var mkt jobbigt att fixa en sån fil/papper åt mig när vi ville dela ut sånt i höstas på våran träff....
Filen har som sagt funnits upplagd sedan en LÅNG tid tillbaka, tills ThaSaint plockade ner si nserver, vi ansåg väl att ni var gamla nog att klara av att skriva ut lite lappar på egen hand.

Finns det någon anledning att de enda gånger man ser dig skriva något, förutom i projekt trådar, så är det något negativt om klubben eller styrelsen? Börjar bli riktigt trött på din attityd och förstår inte varför du är kvar här då du verkar tycka att allt är så dåligt.
Det var ju synd att ingen av er sa något av de då för jag hitta ingen sådan fil ;) eftersom jag inte vet vart jag ska leta heller. och synd att ni ogillar min attityd. Men sa ju bara sanningen för i höstas ;) inget ont i det väl? eller ni kasnke inte vill att jag ska skriva det i public så alla får se de?
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Tomaz
Webmaster
Inlägg: 1644
Blev medlem: 01 nov 2004, 23:22
Kör: För fort
Ort: Borlänge Medlemsnummer: 44
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Tomaz »

http://www.svenskavolvo7900klubben.se/d ... flyern.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Där finns klubbflyern nu, inte helt korrekt med medlemsantalet men fick inte mitt OpenOffice att gå med på att öppna pdfen för redigering så det får duga som det är.

Om någon råkar ha den andra flyern så pma gärna mig så vi kan ordna upp den också.
Bild

Grön 745 GL -=- Svart Camaro -=- Alltid retar det någon

In The White
Moderator
Inlägg: 20203
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av In The White »

Tomaz skrev:http://www.svenskavolvo7900klubben.se/d ... flyern.pdf

Där finns klubbflyern nu, inte helt korrekt med medlemsantalet men fick inte mitt OpenOffice att gå med på att öppna pdfen för redigering så det får duga som det är.
Antalet stämmer kanske snart efter några utdelade flyers. :wink:

Edit: Blir till att ta med några på träffen på Lördag. :)

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av tubbe »

Snyggt jobbat Tomaz!
Får fylla amazonen med några såna inför kommande helger!

Tackar!

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Maxwell »

Vilken aktivitet!
Jag glömde förstås detta idag, men lär som det ser ut inte behöva fixa det i morgon heller med tanke på att den redan finns uppladdad här.

Bra jobbat!!!


//Maxwell
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Användarvisningsbild
GLoin
Uppkörning
Inlägg: 568
Blev medlem: 11 jan 2009, 16:43
Kör: V70II D5 Summum 08:a
Ort: Lerum

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av GLoin »

Grymme bra jobbat!

Ska printa ut dem så fort jag är hos svärföräldrarna!

mvh Robin
Bild

Användarvisningsbild
Marie
Uppkörning
Inlägg: 305
Blev medlem: 20 jul 2007, 01:06
Kör: 944 T, Jeep & Skoda
Ort: Linköping.

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Marie »


Hejsan på er [thum]

Angående medlemsreklam och att dra till oss nya medlemmar... Här har jag nog en bra grej som är gratis och extremt effektiv reklam.

Bilsport ska komma till Linköping för att göra repotage om gatbilar och lite annat.. så de ska vara här i stan i tre dagar tydligen..
Shadow.demon här inne har mailat bilsport och frågat om de har intresse av att fota o skriva något om våran klubb.. Detta besvarades med att vi skulle se hur många här inne som var intresserade att då medverka och att bilsport skulle återkomma till honom den 24:e.

Så nu behöver vi få ihop lite folk, så har vi världens chans här.

[thum] Kom igen gott folk, medlemmar o forumsanvändare.. klicka på länken här o anmäl intresset [thum]

:arrow: http://www.forum.7900klubben.se/viewtop ... 86&t=66571" onclick="window.open(this.href);return false; [clap]

//Marie
Projekt: Volvo 940Turbo+ -98 .:. Jeep Grand Cherokee Laredo -96 .:.
* Ingenting är omöjligt... det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
* Alla lösningar är bra utom de dåliga.. men de dåliga blir bra om man modifierar dem.
* Varför? ... Varför inte! ... Just bara därför!!!.
* Att det blir som det blir.. det beror på att man gör som man gör.. om man inte gjort som man gjort.. då hade det inte blivit som det blev.

Användarvisningsbild
Shadow.Demon
Van forumsanvändare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 14 jan 2009, 21:47
Kör: 855 GLT
Ort: Linköping

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Shadow.Demon »

Marie skrev:
Hejsan på er [thum]

Angående medlemsreklam och att dra till oss nya medlemmar... Här har jag nog en bra grej som är gratis och extremt effektiv reklam.

Bilsport ska komma till Linköping för att göra repotage om gatbilar och lite annat.. så de ska vara här i stan i tre dagar tydligen..
Shadow.demon här inne har mailat bilsport och frågat om de har intresse av att fota o skriva något om våran klubb.. Detta besvarades med att vi skulle se hur många här inne som var intresserade att då medverka och att bilsport skulle återkomma till honom den 24:e.

Så nu behöver vi få ihop lite folk, så har vi världens chans här.

[thum] Kom igen gott folk, medlemmar o forumsanvändare.. klicka på länken här o anmäl intresset [thum]

:arrow: http://www.forum.7900klubben.se/viewtop ... 86&t=66571" onclick="window.open(this.href);return false; [clap]

//Marie
Bra tänkt Marie. Den här sektionen hade jag inte en tanke på.

In The White
Moderator
Inlägg: 20203
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av In The White »

Shadow.Demon skrev:
Marie skrev:
Hejsan på er [thum]

Angående medlemsreklam och att dra till oss nya medlemmar... Här har jag nog en bra grej som är gratis och extremt effektiv reklam.

Bilsport ska komma till Linköping för att göra repotage om gatbilar och lite annat.. så de ska vara här i stan i tre dagar tydligen..
Shadow.demon här inne har mailat bilsport och frågat om de har intresse av att fota o skriva något om våran klubb.. Detta besvarades med att vi skulle se hur många här inne som var intresserade att då medverka och att bilsport skulle återkomma till honom den 24:e.

Så nu behöver vi få ihop lite folk, så har vi världens chans här.

[thum] Kom igen gott folk, medlemmar o forumsanvändare.. klicka på länken här o anmäl intresset [thum]

:arrow: http://www.forum.7900klubben.se/viewtop ... 86&t=66571" onclick="window.open(this.href);return false; [clap]

//Marie
Bra tänkt Marie. Den här sektionen hade jag inte en tanke på.
Jäkligt bra initiativ båda två, lär bli ganska bra reklam för klubben om vi kommer med i Bilsport. [clap]
Själv bor jag tyvärr för långt ifrån, men hoppas att ni som bor närmare kommer att synas i Bilsport sedan då. [thum]

Användarvisningsbild
Marie
Uppkörning
Inlägg: 305
Blev medlem: 20 jul 2007, 01:06
Kör: 944 T, Jeep & Skoda
Ort: Linköping.

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Marie »


:o oj.. vilken liten respons det blev på detta.. Jag trodde det var mångas önskan att få ställa upp med sin bil i bilsport tidningen :roll:
Projekt: Volvo 940Turbo+ -98 .:. Jeep Grand Cherokee Laredo -96 .:.
* Ingenting är omöjligt... det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
* Alla lösningar är bra utom de dåliga.. men de dåliga blir bra om man modifierar dem.
* Varför? ... Varför inte! ... Just bara därför!!!.
* Att det blir som det blir.. det beror på att man gör som man gör.. om man inte gjort som man gjort.. då hade det inte blivit som det blev.

Användarvisningsbild
Shadow.Demon
Van forumsanvändare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 14 jan 2009, 21:47
Kör: 855 GLT
Ort: Linköping

Re: Medlemskapsreklam

Inlägg av Shadow.Demon »

Marie skrev:
:o oj.. vilken liten respons det blev på detta.. Jag trodde det var mångas önskan att få ställa upp med sin bil i bilsport tidningen :roll:
Instämmer. Lite trist att det verkar rinna ut i sanden. Reportern ringer ju mig på måndag för att se hur många som vill ställa upp. Som det är nu med tre bilar tror jag knappast att det kommer vara intressant för dom.

Skriv svar