Skapa en efterlysningstråd?

Förslag till förbättringar och eventuella felaktigheter kan skivas i denna forumskategorin. Positiv feedback är också kul!
Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av F_Pettersson »

Tjenare, Skulle bara kolla här att tpc har ju en efterlysningstråd där man kan fråga om gamla bilar osv. Kan ni inte skapa en sådan här också? För just nu finns de ju inte direkt någon sån tråd? Såg även att ni blockade någon som fråga namnet på några fälgar för dem tydligen skulle vara i köp o sälj delen? Knäppt om ni frågar mig. SÅ tycker ni kan skapa en tråd där man kan fråga tex vad fälgar har för namn. Frågar om någon kan svetsa om gamla bilar osv..

Vad tror ni?
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av Snusarn »

ang. frågan om fälgarna så va den felformulerad d va även fråga om pris...

finns ju denna tråden
http://forum.7900klubben.se/viewforum.php?f=47

Denna e väl kanske bättre då iofs.
http://forum.7900klubben.se/viewforum.php?f=48
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av T.Q.M »

Pettzon88 skrev: Frågar om någon kan svetsa om gamla bilar osv..
De finns ju en kategori som passar den frågan utmärkt.

*Tjänster Säljes/Köpes/Bytes
Annonser om olika former av tjänster, som exempelvis mekhjälp och svetshjälp. Endast betalande klubbmedlemmar kan lägga upp annonser.

Å dom andra frågorna passar väll under allmänt.

Min personliga åsikt är att vi redan har tillräckligt med olika kategorier. De jag kan se som en lösning är en klistrad tråd i allmänt.
Över and ut!

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av F_Pettersson »

Ok ok. Borde ju få fråga om vad ens fälgar är värda och vad dem heter på en vanlig tråd här för dem som inte är medlemmar ändå eller?
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av T.Q.M »

Pettzon88 skrev:Ok ok. Borde ju få fråga om vad ens fälgar är värda och vad dem heter på en vanlig tråd här för dem som inte är medlemmar ändå eller?
Ja du, de borde väll gå för sig. Passar dom volvo 700/900 är de ju absolute inte offtopic, men de finns ju dom som frågar saker om bilar som inte hör till forumet ändå. De är väll upp till moderatorerna å bestämma. Posta, de kan ju inte bli värre än ett hänglås.
Över and ut!

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av F_Pettersson »

T.Q.M skrev:
Pettzon88 skrev:Ok ok. Borde ju få fråga om vad ens fälgar är värda och vad dem heter på en vanlig tråd här för dem som inte är medlemmar ändå eller?
Ja du, de borde väll gå för sig. Passar dom volvo 700/900 är de ju absolute inte offtopic, men de finns ju dom som frågar saker om bilar som inte hör till forumet ändå. De är väll upp till moderatorerna å bestämma. Posta, de kan ju inte bli värre än ett hänglås.
Var de jag mena ;) var ju en kille som fått de låst så tänkte kunde vara roligt med en sån tråd eftersom man inte ens får fråga något om man inte ens är medlem i denna klubb..
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av T.Q.M »

Pettzon88 skrev:
T.Q.M skrev:
Pettzon88 skrev:Ok ok. Borde ju få fråga om vad ens fälgar är värda och vad dem heter på en vanlig tråd här för dem som inte är medlemmar ändå eller?
Ja du, de borde väll gå för sig. Passar dom volvo 700/900 är de ju absolute inte offtopic, men de finns ju dom som frågar saker om bilar som inte hör till forumet ändå. De är väll upp till moderatorerna å bestämma. Posta, de kan ju inte bli värre än ett hänglås.
Var de jag mena ;) var ju en kille som fått de låst så tänkte kunde vara roligt med en sån tråd eftersom man inte ens får fråga något om man inte ens är medlem i denna klubb..
Jag har inte sett den tråden så jag säger inget om de. Men ja, om man inte vill va medlem, då tycker jag faktiskt man får ta att de kan bli en låst tråd. Speciellt om de inte alls har något med 700/900 å göra. Å egentligen, varför va missnöjd över de. Medlemmar ska ha fördelar!. Å de är en av dom. Att kunna diskutera allt möjligt å inte bara Volvo 700/900. Vill man inte va medlem å diskutera andra saker än Volvo 700/900. Ja då får man söka sig till nått annat ställe.
Över and ut!

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av F_Pettersson »

Tycker det är konstigt att tex tpc kan ha massa grejjer som icke medlemmar kan prata om. men inte ni kan ha de? Var är det de inte går ihop nånstans?

Dem trådarna jag syfta på har användarna raderat sina texter på så kan tyvärr itne visa dem men tycker det är dåligt bara att man inte kan få fråga saker om sina fälgar som ska sitta på tex 7/900 bilarna. ..
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av Snusarn »

Grejen va ju d att det inte handlade om just enbart fråga om vad fälgen hette , då hade nog inte tråden låsts men nu va där även en fråga om vad d kunde va värda, det va väl d som gjorde att hänglåset kom på.
Sen detta om vad medlemmar och icke medlemmar har tillgång till bryr jag mig inte om då jag betalar bara för att sponsra klubben i sig.
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av F_Pettersson »

Jo det är ju de jag menar snusarn. Tråkigt att itne få värdera sina fälgar på ett forum..
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av T.Q.M »

Klar man ska va med för att man vill sponsra klubben. Tror inte de finns någon som skulle gå med för en annan anledning. Jag gick med då inte fanns något mer än forumet. Å ändå kände jag att jag ville betala för att detta forum ska få leva vidare. Å de gör jag fortfarande. Å kommer inom en snar framtid betala in för att åter bli medlem. Dock blir jag less på detta ständiga jämförande med TPC. Dom gör ditt å dom gör datt. Å varför gör inte vi så. De är som att jämföra moderater med sossar. Dom gör olika med både för å nackdelar. De är bara å välja sida!
Över and ut!

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av tubbe »

T.Q.M skrev:Klar man ska va med för att man vill sponsra klubben. Tror inte de finns någon som skulle gå med för en annan anledning. Jag gick med då inte fanns något mer än forumet. Å ändå kände jag att jag ville betala för att detta forum ska få leva vidare. Å de gör jag fortfarande. Å kommer inom en snar framtid betala in för att åter bli medlem. Dock blir jag less på detta ständiga jämförande med TPC. Dom gör ditt å dom gör datt. Å varför gör inte vi så. De är som att jämföra moderater med sossar. Dom gör olika med både för å nackdelar. De är bara å välja sida!
det Pettzon tar upp väljer jag att inte kommentera, då jag inte är insatt i vad det handlar om,
så där har jag ingen åsikt alls.
Däremot vill jag kommentera det jag rödmarkerat i TQM:s text ovan:

Vill vi verkligen att vårt forum skall bli en dålig kopia av TPC?
Detta kommer så ofta upp här på forumet.
Är det inte bättre att varje forum har sina för- och nackdelar, än att allt blir slätstruket och samma?
Blir detta forumet som TPC, då kommer då inte jag att sätta min fot här mer.

Kan ta en liknelse: För några år sedan hade jag en SAAB Turbo av den gamla modellen (og900 för de insatta)
STCS vore ju det självklara alternativet för mig då,
men det räckte att jag tittade runt där så fick jag en fruktansvärd avsmak för det forumet.
Istället joinade jag 900-klubbens forum. Mindre..javisst..men mkt bättre anda och stämning.
Mkt mer hjälpsamhet o allt.
För mig känns då TPC väldigt likt STCS. Samma sorts folk, samma anda..osv.

Jag anser att detta forumet är BÄTTRE än TPC på många sätt. Värt att bygga vidare på det.
Det är som TQM säger, man måste välja sida helt enkelt. Väl det forum som passar just Er bäst.

Nu vet jag ju att det jag säger är det ingen som lyssnar på ändå, men vill ha sagt detta.

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Skapa en efterlysningstråd?

Inlägg av Hesselgren »

jag anser att du fått din fråga besvarad. skapa en efterlysning om en bil man ägt eller liknande går bra att göra i allmänt.

fråga om tjänster, en sån del finns ju så.

slänger på låset här för ser redan nu att vi lämnat topic.

Låst