Svenska Volvo 7/900 Klubben

Platsen för oss som värnar om Volvos 7/900-serie
Aktuellt datum och tid: 20 okt 2017, 05:30

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 04 okt 2017, 10:46 
Klubbmedlem 2017

Kör: Volvo 940
Tja.

Många har använt photobucket i många år och det har ALLTID bara fungerat fram tills för någon månad sedan när dom bara stängde ner allt utan förvarning och ville ha i rundaslängar 3000kr om året för att aktivera tjänsten att visa bilder online, på forum m.m.

Jag har hittat ett alternativ åtminstone som jag tycker funkar okej och jag tror/hoppas att det kommer fungera i lång tid framöver för det värsta jag vet är t.ex imgur som plockar bort bilderna efter 3månader, om jag lägger upp något så vill jag att det ska finnas tillgängligt tills jag själv tar ner det.
Sen vill jag att de ska vara smidigt att ladda upp bilderna till molnet från telefonen då det är med den jag fotar.

Därför undersökte jag den enklaste varianten som finns tillgängligt för åtminstone mig som Android användare och det är google drive! Alla med google konto har en sådan och 15GB gratis utrymme, det räcker till väldigt mycket.
Så det jag gjort är att skapa en folder i min google drive som jag öppnat upp för publik delning:
Bild

När detta är gjort så kan ni bara ladda upp bilder dit och dom ska bli publika.
För att sedan få fram en länk som man kan använda på t.ex forum m.m är det lite krångligare då google inte ger ut direktlänkar till sina bilder.
Först och främst måste ni högerklicka på bilden och sedan välja "Hämta delbar länk" kopiera den länken och surfa sedan in på:
https://ctrlq.org/google/photos/
Klistra in eran länk til lbilden där och tryck på "Generate code", den laddar lite och efter det får man ut en direktlänk till bilden som man kan posta online.

Bilderna blir i bra storlek och inga jätteblaffor som man måste skrolla både i höjd och sidled för att kunna se hela bilden.
Det är itne lika smidigt som photobucket var, men det funkar och blir bra åtmistone.

Hoppas vi får se mer å fler bilder på forumet.
Mvh

InläggPostat: 04 okt 2017, 12:55 
Klubbmedlem 2017

Jag använder mig av http://postimages.org/ som jag också verkligen kan rekommendera.
Hade "imageshack" tidigare som också började ta betalt, och ställde till rejält på olika forum. Men denna sida har fungerat riktigt bra under en lång tid nu.

"When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end" - Homer J Simpson

InläggPostat: 04 okt 2017, 13:12 
Sekreterare

Kör: 780, 945 m.m.
Jättebra tips! [thum]

Vill bara påminna om alternativet för betalande klubbmedlemmar.
Läs mer i denna tråd:
viewtopic.php?f=60&t=76634

Själv har jag använt Photobucket i flera år så det kommer ta lite tid, men jag har som ambition att alla bilder i mina trådar ska fungera och det glädjer mig att flera verkar vara inne på samma spår.

InläggPostat: 04 okt 2017, 13:45 
Klubbmedlem 2017

Kör: Volvo 940
HenrikG skrev:
Jättebra tips! [thum]

Vill bara påminna om alternativet för betalande klubbmedlemmar.
Läs mer i denna tråd:
viewtopic.php?f=60&t=76634

Själv har jag använt Photobucket i flera år så det kommer ta lite tid, men jag har som ambition att alla bilder i mina trådar ska fungera och det glädjer mig att flera verkar vara inne på samma spår.

Tack för tipset, ja de är min ambition också och därför valde jag google drive för de känns som ett säkert ställe.
Har tänkt ta tag i min tråd här på forumet men man skjuter ju tyvärr på det, men ska försöka fixa det.

InläggPostat: 05 okt 2017, 15:52 
Klubbmedlem 2017
Användarvisningsbild

Kör: Bakhjulsdrivet
Bra tips! Själv har jag en egen webbserver som snurrar dag som natt numera, men för de flesta är nog detta ett bättre alternativ. :)
Angående bilder i trådar så har jag också som ambition att fixa dem så småningom, inget stör mig som trådar med saknade bilder! Så de kommer väl fixas till lite undan för undan helt enkelt.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm