760 -82 vs. 760 -88

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
kmx
Forumsfreak
Inlägg: 3502
Blev medlem: 13 apr 2005, 13:20
Kör: ca 20 000 mil per år
Ort: Kil

760 -82 vs. 760 -88

Inlägg av kmx »

Vet att jag borde veta själv (skam går på torra land), men vad från en 88 är samma som på en tidig? I stort sett ingenting är min spontana tanke...
Grejjen är att skroten ringde till mig idag och berättade för mig att de har kommit in en 88a som ingen plockat nåt väsentligt av än som skrotades pga växellådsras
Nu har jag ju inte undersökt min 82a så mycket än, men är det nåt man borde ta när det ändå finns?
För några år sen vet jag att det var lite pengar i de fluffiga a/b/c-stolparna bla

Hade egentligen tänkt posta i medlemsdelen, men jag är tydligen inte medlem längre. Tidigare år har man väl fått inbetalningsavier skickade i slutet av året?
Det kan iofs va nån av de andra klubbarna man är medlem i också...
2nd place is 1st loser

Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69


Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53

Användarvisningsbild
Arly165
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4740
Blev medlem: 13 aug 2005, 20:29
Kör: 740 GLT 16 Valve
Ort: Hässelby 165
Kontakt:

Re: 760 -82 vs. 760 -88

Inlägg av Arly165 »

Alltså ja väldigt mycket skiljer ju. En gammel-760 är ju nästan identisk med en 740. Senare 760 har ju så många ändringar. Inget uppenbart kanske från utsidan men under skalet är det ju nästan en annan bil men baserad på samma kaross. Framvagnen är väl densamma iofs.. Nya kom ju inte förrän på 960.
Känns som att sena 760 är lite "inne" då man kan köra stance etc. Multilinkdelar skall vara eftertraktat bl.a.
Bild
Nattsvart lack och kromad list på 89 årsmodell. Jag öser på för fullt i stan som en 50-tals rebell!

Skriv svar