Tjo.
Köpte mig en vinterleksak förra veckan och har nu fixat lite småsaker på den.
Hade ingen återgång eller intervall på torkarna, igår monterade jag ett relä till det, det gamla saknades...
Nu funkar den delen, men det är en detalj som stör...torkarna stannar i ca 30 graders lutning, dvs mitt i synfältet
När jag drar spaken så börjar de med att gå ner till ändläget och sen upp igen, så om jag flyttar armarna så kommer de ju gå ner på huven...
Någon som har några idéer? Jag lutar åt att byta hela mekanismen, kan kastbyta med 945an.
Volvo 940 Turbo B230FT M90 -1995 om det nu skulle spela någon roll
Vindrutetorkare 940
Vindrutetorkare 940
2nd place is 1st loser
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53
- Robban67
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 6761
- Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
- Ort: Stockholm / Västerhaninge
Re: Vindrutetorkare 940
Hej
Kommer troligen gå ner hela vägen om den motorn fungerar klockrent
mvh
Kommer troligen gå ner hela vägen om den motorn fungerar klockrent
mvh
Re: Vindrutetorkare 940
Vet inte hur det fungerar på 940, men på en bil jag haft kunde man sätta ihop motor och länkage i fel läge och få det som du har det.
Men det kanske räcker med att du tar bort relät och låter torkarna gå ner till lägsta position (med spaken) och sedan sätta tillbaka relät. Inte säker på att det fungerar, men kan ju vara värt att prova.
Men det kanske räcker med att du tar bort relät och låter torkarna gå ner till lägsta position (med spaken) och sedan sätta tillbaka relät. Inte säker på att det fungerar, men kan ju vara värt att prova.