Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
- SEpaket
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2000
- Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
- Kör: V60, 740, 854 & C70
- Ort: S. Bohuslän
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Spännande förslag! Kul när det kommer lite originalla grejer, tycker jag.
Nå, 16V är nog ändå inte något för mig. Det är väl den motorn som är den känsligaste någonsin? Så betvivlar jag att det går att hitta en med ECC som dessutom har dokumenterat miltal och inte tjänat som leksak åt någon kepsprydd herre. Ja, jag är en såndär Svensson-snobb som helst vill ha stämplad bok när jag köper bil.
Cpt Tuttle: Ja, antagligen har automaten mest skuld i förbrukningen. Tyvärr är marknaden för manuellt växlade 940 enligt min kravprofil starkt begränsat här nere. Jodå jag har FB-motor. Sedan har jag ju kört 850 under ett antal år och den drog 0,8 liter på blandat (var nere i 0,6 under långresa på 50 mil). Men tyvärr verkar det enbart vara 10-ventilaren som är så snål. När den ökade och blev 144-hästars 2,5a så ökade förbrukningen. Och återigen, svårt att hitta bilar som inte har rullat + 30 000 mil under + 10 ägare och saknar papper på allt.
I korthet så känns S80 ganska lockande, faktiskt (även V70 01- med 140 är intressant, tyvärr lite dyrare). Priset ligger på 20-40 000 för en tidig modell som rullat under 25 000 mil och många har fortfarande servats enligt bok, förvånande nog. Eftersom besparingen i soppa ligger på nästan 12 000 per år så känns det som att man får ganska mycket för pengarna, samtidigt som bilen inte kommer tappa sådär mycket under 2-3 år.
Vad är skillnaden mellan 2,4 140 och 2,4 170 i förbrukning? Känns inte som att skillnaden är så stor.
Nå, 16V är nog ändå inte något för mig. Det är väl den motorn som är den känsligaste någonsin? Så betvivlar jag att det går att hitta en med ECC som dessutom har dokumenterat miltal och inte tjänat som leksak åt någon kepsprydd herre. Ja, jag är en såndär Svensson-snobb som helst vill ha stämplad bok när jag köper bil.
Cpt Tuttle: Ja, antagligen har automaten mest skuld i förbrukningen. Tyvärr är marknaden för manuellt växlade 940 enligt min kravprofil starkt begränsat här nere. Jodå jag har FB-motor. Sedan har jag ju kört 850 under ett antal år och den drog 0,8 liter på blandat (var nere i 0,6 under långresa på 50 mil). Men tyvärr verkar det enbart vara 10-ventilaren som är så snål. När den ökade och blev 144-hästars 2,5a så ökade förbrukningen. Och återigen, svårt att hitta bilar som inte har rullat + 30 000 mil under + 10 ägare och saknar papper på allt.
I korthet så känns S80 ganska lockande, faktiskt (även V70 01- med 140 är intressant, tyvärr lite dyrare). Priset ligger på 20-40 000 för en tidig modell som rullat under 25 000 mil och många har fortfarande servats enligt bok, förvånande nog. Eftersom besparingen i soppa ligger på nästan 12 000 per år så känns det som att man får ganska mycket för pengarna, samtidigt som bilen inte kommer tappa sådär mycket under 2-3 år.
Vad är skillnaden mellan 2,4 140 och 2,4 170 i förbrukning? Känns inte som att skillnaden är så stor.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Enda skillnaden mellan 140 och 170 är programvara och öppningsgrad på gasspjället. Men 140 går ju snålare iaf.
-
- Klubbmedlem 2022
- Inlägg: 3686
- Blev medlem: 21 mar 2011, 11:30
- Kör: 745 GLE -88a
- Ort: Dala-Järna
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Känsligaste vet jag väl inte. Sköter man olje och kamremsbyten som man ska går de väl 40-50000 mil utan några större problem. Samma hydrauliska ventillyftare som 850 10V i dom.SEpaket skrev:Nå, 16V är nog ändå inte något för mig. Det är väl den motorn som är den känsligaste någonsin? Så betvivlar jag att det går att hitta en med ECC som dessutom har dokumenterat miltal och inte tjänat som leksak åt någon kepsprydd herre. Ja, jag är en såndär Svensson-snobb som helst vill ha stämplad bok när jag köper bil.
Men de går ganska snålt och finns lite ork i de (155-159hk) men som sagt så är det lite svårt att hitta någon som inte är hårt körd. Om du kan stå över ECC och nöjer dig med vanlig AC så kanske du har turen att hitta ett fint gubbkört exemplar för 15-20k i bra skick och dessa kommer hålla värdet framöver
Vem fan behöver turbo när det finns träskor
- SEpaket
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2000
- Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
- Kör: V60, 740, 854 & C70
- Ort: S. Bohuslän
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Går nog att kompromissa lite med AC. Huvudsaken är att jag slipper köra med öppna rutor sommartid då brusandet sätter igång min migrän.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Har starkt för mig att förutom motorskillnaderna är det längre slutväxel (dvs varvar mindre) på 140hk-varianterna också.Råda skrev:Enda skillnaden mellan 140 och 170 är programvara och öppningsgrad på gasspjället. Men 140 går ju snålare iaf.
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
En iaktagelse jag gjort är att nyinköpt S80, 140hk inte varvar så mycket.JE Jr skrev:Har starkt för mig att förutom motorskillnaderna är det längre slutväxel (dvs varvar mindre) på 140hk-varianterna också.Råda skrev:Enda skillnaden mellan 140 och 170 är programvara och öppningsgrad på gasspjället. Men 140 går ju snålare iaf.
Only YOU can prevent forest fires.
-
- Övningskörning
- Inlägg: 170
- Blev medlem: 18 jan 2010, 21:36
- Kör: Utavbara helvete.
- Ort: Gävle
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
En Volvo S60 då? Rätt rymlig modell om man inte ska kuska runt på långbenade baksätespassagerare...en kompis hade en S60 T5 -02a som var uppchippad till 300hk och 3"avgassystem som vi körde på runt 0.67 när vi var i väg på en längre tripp utan att vara så extremt försiktiga på gasen för den delen. Och med stolen långt bak så satt han bekvämt med sina 197cm enligt han själv.
Opel Ascona B-80
Hesselgren skrev:jag vart sugen på vanlijglass
- SEpaket
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2000
- Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
- Kör: V60, 740, 854 & C70
- Ort: S. Bohuslän
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Jo, S60 får väl under ungefär samma kategori. Men av någon anledning (antagligen för att den är "fräckare") så är den modellen lite dyrare än V70 och mycket dyrare än S80. Däremot är T5 inte ett alternativ. För mycket hästar, helt enkelt.kardanknuten skrev:En Volvo S60 då? Rätt rymlig modell om man inte ska kuska runt på långbenade baksätespassagerare...en kompis hade en S60 T5 -02a som var uppchippad till 300hk och 3"avgassystem som vi körde på runt 0.67 när vi var i väg på en längre tripp utan att vara så extremt försiktiga på gasen för den delen. Och med stolen långt bak så satt han bekvämt med sina 197cm enligt han själv.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
- Maxwell
- Kassör & Medlemsansvarig
- Inlägg: 6254
- Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
- Kör: En Volvo i taget.
- Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
- Kontakt:
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Det är ju mycket pga S60 S80 är så billiga. Ingen unge köper ju en S80 idag, de som vill ha en schysst sedan köper en S60.
- SEpaket
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2000
- Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
- Kör: V60, 740, 854 & C70
- Ort: S. Bohuslän
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Precis. Och då kan jag, som är något mer konservativ (och dessutom anställd som slipsnisse) pruta lite mer på S80n.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
-
- Moderator
- Inlägg: 19505
- Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
- Ort: Stockholm
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
är inte s60 å s80 typ exakt samma bil, fast typ andra baklysen å grill? inga bra bilar iaf. (min åsikt) sköna när dom funkar, men ganska dryga att mecka med, dyra delar osv..
- SEpaket
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2000
- Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
- Kör: V60, 740, 854 & C70
- Ort: S. Bohuslän
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
S80 har väl längre axelavstånd också, eftersom den är rymligare från b-stolpen och bakåt.
Eftersom jag inte skruvar själv så spelar det ingen roll för mig. Varenda gång något går på en bil, vilken den än månde vara, så är det förknippat med ett dyrt verkstadsbesök. Kan jag då sänka bränslekostnaden med 30-35 % så... Dessutom bygger väl S80/S60/V70N lite på samma princip som 850 gör? Och under alla år med 850 så åkte jag aldrig på något större fel. Slitdelar gav sig ibland, men inget annat. Ironiskt nog har 940n krånglat mer.
Eftersom jag inte skruvar själv så spelar det ingen roll för mig. Varenda gång något går på en bil, vilken den än månde vara, så är det förknippat med ett dyrt verkstadsbesök. Kan jag då sänka bränslekostnaden med 30-35 % så... Dessutom bygger väl S80/S60/V70N lite på samma princip som 850 gör? Och under alla år med 850 så åkte jag aldrig på något större fel. Slitdelar gav sig ibland, men inget annat. Ironiskt nog har 940n krånglat mer.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
- Martin G
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2003
- Blev medlem: 06 jul 2008, 18:50
- Kör: 940 Dual Fuel 1994
- Ort: Uppsala
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Ja, gissa vad jag tänker säga
Men biogas/fordonsgas är i mångt och mycket billigare än bensin och diesel i driftsekonomi eftersom grundbränslet är betydligt billigare. 4 kr/milen billigare just nu, en modern snål motor är ju så att säga också snål på gasen/bränslet.
Bor man söder om Stockholm är tankställen eller tank-köer inga problem längre. Norröver får man dock vackert slå över till dyyr bensin om man ska komma hela vägen fram...
Alltså 850 el. 940 bi-fuel
Är man inte inne på gas tycker jag alla dagar att B230FB-motorn är den bästa! Det är kanske automaten som äter upp soppan...
Men biogas/fordonsgas är i mångt och mycket billigare än bensin och diesel i driftsekonomi eftersom grundbränslet är betydligt billigare. 4 kr/milen billigare just nu, en modern snål motor är ju så att säga också snål på gasen/bränslet.
Bor man söder om Stockholm är tankställen eller tank-köer inga problem längre. Norröver får man dock vackert slå över till dyyr bensin om man ska komma hela vägen fram...
Alltså 850 el. 940 bi-fuel
Är man inte inne på gas tycker jag alla dagar att B230FB-motorn är den bästa! Det är kanske automaten som äter upp soppan...
MVH Martin Kör Volvo med BIOGAS: 944 -94, 855 -96 ,855 -97, 945-95, S60 -07, V70 -10
Frågor om Volvo Bi-fuel? Skicka ett PM!
Auktoriserad gasbilverkstad spec. Volvo 1994-2018 www.sustainabil.se
Aktuellt gaspris: 18,50kr/l
Frågor om Volvo Bi-fuel? Skicka ett PM!
Auktoriserad gasbilverkstad spec. Volvo 1994-2018 www.sustainabil.se
Aktuellt gaspris: 18,50kr/l
- SEpaket
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2000
- Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
- Kör: V60, 740, 854 & C70
- Ort: S. Bohuslän
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Jo, jag vet vad du tänker säga... Men alla efter 850 har ju plasttankar och är därmed körda som gasbilar, om jag förstått saken rätt? I bästa fall kan man köra en V70N i 5 år, men sedan är livslängden uppnådd och bilen tappar sin poäng?Martin G skrev:Ja, gissa vad jag tänker säga
Men biogas/fordonsgas är i mångt och mycket billigare än bensin och diesel i driftsekonomi eftersom grundbränslet är betydligt billigare. 4 kr/milen billigare just nu, en modern snål motor är ju så att säga också snål på gasen/bränslet.
Bor man söder om Stockholm är tankställen eller tank-köer inga problem längre. Norröver får man dock vackert slå över till dyyr bensin om man ska komma hela vägen fram...
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Kört lite mer med S80in, nollade färddatorn när jag monterade Nebula 18" hjulen med 235/40/18 däck. Har accellerarat och testat en del, inte bara fiskörning i 70 på motortrafikled.
Förbrukningen ligger nu på 0.75 liter/mil. När jag köpte bilen så stod den på 0.77 liter/mil
Åks det långt och snålt med smala däck, läs: 205/50/17 eller nåt tråkigt 15"/16" etc. så kan du säkert landa kring 0.6 - 0.7 om du är lättfotad.
Förbrukningen ligger nu på 0.75 liter/mil. När jag köpte bilen så stod den på 0.77 liter/mil
Åks det långt och snålt med smala däck, läs: 205/50/17 eller nåt tråkigt 15"/16" etc. så kan du säkert landa kring 0.6 - 0.7 om du är lättfotad.
Only YOU can prevent forest fires.
- SEpaket
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2000
- Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
- Kör: V60, 740, 854 & C70
- Ort: S. Bohuslän
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Tilläggsfråga. Hur mycket förbrukning skiljer 2,4 140/170 från 2,4T i praktiken?
Enligt fabriken ser siffrorna ut såhär:
2,4 140 Automat
Bränsleförbrukning, blandad körning: 9,7 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 232,0 g/km
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 7,4 L/100KM
Bränsleförbrukning, stadskörning: 13,7 L/100KM
2,4 170 Manuell
Bränsleförbrukning, blandad körning: 8,8 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 210,0 g/km
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 6,9 L/100KM
Bränsleförbrukning, stadskörning: 12,0 L/100KM
2,4t Manuell
Bränsleförbrukning, blandad körning: 9,3 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 222,0 g/km
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 7,2 L/100KM
Bränsleförbrukning, stadskörning: 12,9 L/100KM
Att köpa en manuellt växlad 2,4t är alltså på pappret bättre än att köpa en automatväxlad 140-hästare?
Enligt fabriken ser siffrorna ut såhär:
2,4 140 Automat
Bränsleförbrukning, blandad körning: 9,7 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 232,0 g/km
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 7,4 L/100KM
Bränsleförbrukning, stadskörning: 13,7 L/100KM
2,4 170 Manuell
Bränsleförbrukning, blandad körning: 8,8 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 210,0 g/km
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 6,9 L/100KM
Bränsleförbrukning, stadskörning: 12,0 L/100KM
2,4t Manuell
Bränsleförbrukning, blandad körning: 9,3 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 222,0 g/km
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 7,2 L/100KM
Bränsleförbrukning, stadskörning: 12,9 L/100KM
Att köpa en manuellt växlad 2,4t är alltså på pappret bättre än att köpa en automatväxlad 140-hästare?
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Börjar du ändå kika på 2.4T så se om du inte ska slå till på den trevligare 2.5T istället? Samma uppgivna förbrukning som 2.4T och mycket bättre bottendrag med 320Nm redan från ca 1500rpm. 2.4T har maxmoment 285Nm, men hela momentkurvan ligger lite förskjuten högre upp i varv.
T.ex. denna som verkar väldigt fin:
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S8 ... m?ca=6&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
T.ex. denna som verkar väldigt fin:
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S8 ... m?ca=6&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Inlägg: 19505
- Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
- Ort: Stockholm
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
tänk på att fabrikssiffrorna alltid ljuger.. tror du kan köra din 850 minst lika snålt.
dom nyare är dyrare i försäkring, skatt å service med. så där torskar man ju ett stadigt gäng laxar man kan pumpa in i tanken istället.
dom nyare är dyrare i försäkring, skatt å service med. så där torskar man ju ett stadigt gäng laxar man kan pumpa in i tanken istället.
- SEpaket
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2000
- Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
- Kör: V60, 740, 854 & C70
- Ort: S. Bohuslän
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
850n är en 140 hästare, så den går snålare än så. Körde den på 0,8 blandat. Men nu är ju den inte bruksbil och 940 med automat är absolut inte en bra pendlarbil.
2,5T-vagnarna ligger lite för högt i pris för att det skall löna sig generellt. Då kan jag lika gärna fortsätta köra den törstiga bilen.
Försäkringen ligger samma för mig, det skiljer hundralappar i praktiken. Skatten samma sak. Sedan är det ju det, en 22 år gammal Volvo, den kommer inte håll hur länge som helst och skulle jag smälla med den är jag död. En 10 år modernare bil är ju också betydligt säkrare. Risken för att råka ut för något ökar ju om man kör 3 000 mil per år istället för 800 som tidigare.
2,5T-vagnarna ligger lite för högt i pris för att det skall löna sig generellt. Då kan jag lika gärna fortsätta köra den törstiga bilen.
Försäkringen ligger samma för mig, det skiljer hundralappar i praktiken. Skatten samma sak. Sedan är det ju det, en 22 år gammal Volvo, den kommer inte håll hur länge som helst och skulle jag smälla med den är jag död. En 10 år modernare bil är ju också betydligt säkrare. Risken för att råka ut för något ökar ju om man kör 3 000 mil per år istället för 800 som tidigare.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
-
- Moderator
- Inlägg: 19505
- Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
- Ort: Stockholm
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
så du vill ha en bil som är säkrare än 940, billigare att köra, billig att köpa, å lika låg försäkring mm. som dessutom ska hålla längre, dvs det ska vara bättre kvalitet.. då får jag önska dig lycka till.
- SEpaket
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2000
- Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
- Kör: V60, 740, 854 & C70
- Ort: S. Bohuslän
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Om man vill raljera kan man säkert säga sådär. Eller så kan man ju läsa vad jag skriver. Jag har naturligtvis slagit på regnr på flera bilar hos mitt försäkringsbolag, allt annat vore tjänstefel då jag är ekonom. Jag får samma premie som jag har på övriga två, men det är möjligt att datorn ljuger. Sedan så säger alla jag talat med som själva kört Volvos 2,4-motorer att dessa går runt 0,7 på långresa. Det är en besparing med 30 %.
Vad gäller inköpspriset. Om jag nu skall ta och sätta in pengarna i en bil så får jag mindre avkastning än om jag låter pengarna ligga placerade. Jag måste ju räkna med att jag får mindre avkastning då och därför har jag en smärtgräns för när det börjar bli olönsamt. Annars kunde jag lika gärna köpa en ny miljödiesel om jag struntade i pengarna.
Vad gäller inköpspriset. Om jag nu skall ta och sätta in pengarna i en bil så får jag mindre avkastning än om jag låter pengarna ligga placerade. Jag måste ju räkna med att jag får mindre avkastning då och därför har jag en smärtgräns för när det börjar bli olönsamt. Annars kunde jag lika gärna köpa en ny miljödiesel om jag struntade i pengarna.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
- Robban67
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 6761
- Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
- Ort: Stockholm / Västerhaninge
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Hej
Gummans v70 ,b5254F, automat ligger runt 0,7 på långkörning och den är riktigt snål även vid kortare resor , men det kräver en lättsam fot som ligger precis på gränsen till att börja rulla istället för att gasa för då är det lätt att få 2,5litern upp i 1,1 lit/mil lokalt och runt 0.9/mil landsväg ;( ...
Min 745-88 med b234f , 16v o manuell låda fick jag ner till 0,67/mil så det går att åka billigt om man är vill .
mvh
Robban
Gummans v70 ,b5254F, automat ligger runt 0,7 på långkörning och den är riktigt snål även vid kortare resor , men det kräver en lättsam fot som ligger precis på gränsen till att börja rulla istället för att gasa för då är det lätt att få 2,5litern upp i 1,1 lit/mil lokalt och runt 0.9/mil landsväg ;( ...
Min 745-88 med b234f , 16v o manuell låda fick jag ner till 0,67/mil så det går att åka billigt om man är vill .
mvh
Robban
- Martin G
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2003
- Blev medlem: 06 jul 2008, 18:50
- Kör: 940 Dual Fuel 1994
- Ort: Uppsala
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Från 2002 är det 20 år på tankarna , skulle satsa på en 05:a och nyare (går till 2025)SEpaket skrev: Jo, jag vet vad du tänker säga... Men alla efter 850 har ju plasttankar och är därmed körda som gasbilar, om jag förstått saken rätt? I bästa fall kan man köra en V70N i 5 år, men sedan är livslängden uppnådd och bilen tappar sin poäng?
MVH Martin Kör Volvo med BIOGAS: 944 -94, 855 -96 ,855 -97, 945-95, S60 -07, V70 -10
Frågor om Volvo Bi-fuel? Skicka ett PM!
Auktoriserad gasbilverkstad spec. Volvo 1994-2018 www.sustainabil.se
Aktuellt gaspris: 18,50kr/l
Frågor om Volvo Bi-fuel? Skicka ett PM!
Auktoriserad gasbilverkstad spec. Volvo 1994-2018 www.sustainabil.se
Aktuellt gaspris: 18,50kr/l
Re: Förslag på Volvomodeller med låg förbrukning?
Min passat drar ca 0,7 och kostar bara 4000 i skatt, tar man en likadan fast manuell så kommer man ner i ca 0,55 och 3200. En på jobbet som har en manuell.
De brukar att gå att hitta nån som gått lite längre (dvs över 30k mil, min 95a har gått 50k så allt beror på vad man jämför med) för rimliga priser
De brukar att gå att hitta nån som gått lite längre (dvs över 30k mil, min 95a har gått 50k så allt beror på vad man jämför med) för rimliga priser
2nd place is 1st loser
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53