Svenska Volvo 7/900 Klubben

Platsen för oss som värnar om Volvos 7/900-serie
Aktuellt datum och tid: 22 aug 2019, 00:54

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2
Författare Meddelande
InläggPostat: 04 apr 2012, 15:19 
Dags att bli medlem?
Användarvisningsbild

Kör: V70
Exakt, den kabeln är bara en jordkabel, den har inte så många kardeler i sig så den ska helst inte användas till ström.
Det är därför det kan bli ett konstigt ljud i högtalarna som drivs av steget när det startas, man får ganska bra spänningsfall på 5m/ 0.5mm2 kabel, rekomenderas att ha minst 1.0mm2 kabel för remote.

Bra anvisning för sånna som inte kan så mycket med ljud, bra grund.
Dock har jag aldrig haft problem med att gå med lågnivån längs trösklarna, kan ju bero på att jag har ganska dyra lågnivåkablar som är trippel avskärmade :mrgreen:

InläggPostat: 05 apr 2012, 20:03 
Webshopansvarig
Användarvisningsbild

Kör: Många bilar
Mattsson skrev:
Exakt, den kabeln är bara en jordkabel, den har inte så många kardeler i sig så den ska helst inte användas till ström.
Det är därför det kan bli ett konstigt ljud i högtalarna som drivs av steget när det startas, man får ganska bra spänningsfall på 5m/ 0.5mm2 kabel, rekomenderas att ha minst 1.0mm2 kabel för remote.

Bra anvisning för sånna som inte kan så mycket med ljud, bra grund.
Dock har jag aldrig haft problem med att gå med lågnivån längs trösklarna, kan ju bero på att jag har ganska dyra lågnivåkablar som är trippel avskärmade :mrgreen:

Första gången jag byggde ljud körde jag med den som gick med remoten, funkade ju men drev iof bara en bas så hade det varit några störningar hade jag inte märkt dom iaf.
Jag kör med en 6mm2 kabel som remote både i 740in och 940in, rätt så overkill men köpte 100m så har det liggandes :P

Visst går det, men denna guide gjorde jag på det lite enklare sättet med lågnivån :)
I min 940 har jag 3 st trippel isolerade lågnivå kablar som går under passagerar sidans tröskel.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm