Guide: Slutstegskablage dragning i 740

Här har vi sparat trådar som svarar på standardfrågor samt guider.
Vill du bidra med material till denna del posta din tråd som vanligt i lämplig del av forumet och skicka sedan ett PM till någon av moderatorerna.
Mattsson
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6368
Blev medlem: 07 feb 2005, 18:30
Kör: V70
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Guide: Slutstegskablage dragning i 740

Inlägg av Mattsson »

Exakt, den kabeln är bara en jordkabel, den har inte så många kardeler i sig så den ska helst inte användas till ström.
Det är därför det kan bli ett konstigt ljud i högtalarna som drivs av steget när det startas, man får ganska bra spänningsfall på 5m/ 0.5mm2 kabel, rekomenderas att ha minst 1.0mm2 kabel för remote.

Bra anvisning för sånna som inte kan så mycket med ljud, bra grund.
Dock har jag aldrig haft problem med att gå med lågnivån längs trösklarna, kan ju bero på att jag har ganska dyra lågnivåkablar som är trippel avskärmade :mrgreen:
[Volvo 945 LTT-96]

Användarvisningsbild
Vita_Vargen
Webshopansvarig
Inlägg: 2192
Blev medlem: 16 feb 2011, 21:55
Kör: Många bilar
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Guide: Slutstegskablage dragning i 740

Inlägg av Vita_Vargen »

Mattsson skrev:Exakt, den kabeln är bara en jordkabel, den har inte så många kardeler i sig så den ska helst inte användas till ström.
Det är därför det kan bli ett konstigt ljud i högtalarna som drivs av steget när det startas, man får ganska bra spänningsfall på 5m/ 0.5mm2 kabel, rekomenderas att ha minst 1.0mm2 kabel för remote.

Bra anvisning för sånna som inte kan så mycket med ljud, bra grund.
Dock har jag aldrig haft problem med att gå med lågnivån längs trösklarna, kan ju bero på att jag har ganska dyra lågnivåkablar som är trippel avskärmade :mrgreen:
Första gången jag byggde ljud körde jag med den som gick med remoten, funkade ju men drev iof bara en bas så hade det varit några störningar hade jag inte märkt dom iaf.
Jag kör med en 6mm2 kabel som remote både i 740in och 940in, rätt så overkill men köpte 100m så har det liggandes :P

Visst går det, men denna guide gjorde jag på det lite enklare sättet med lågnivån :)
I min 940 har jag 3 st trippel isolerade lågnivå kablar som går under passagerar sidans tröskel.
Smiley missbrukare [tyst]

Skriv svar