How-To: Koppla innerbelysning med läslampor & fördröjnin

Här har vi sparat trådar som svarar på standardfrågor samt guider.
Vill du bidra med material till denna del posta din tråd som vanligt i lämplig del av forumet och skicka sedan ett PM till någon av moderatorerna.
JKB
Uppkörning
Inlägg: 370
Blev medlem: 14 okt 2004, 14:57

How-To: Koppla innerbelysning med läslampor & fördröjnin

Inlägg av JKB »

Diskutera denna tråd här:
http://www.forum.7900klubben.se/viewtopic.php?t=28571" onclick="window.open(this.href);return false;


Jag hade en enkel innerbelysning med endast en lampa men nu har jag köpt den med tre lampor inkl. fördröjning, men sedan fick jag problem med att koppla in den. Jag har kikat på elscheman, ritningar osv så här kommer en liten guide, så slipper du fundera på hur man gör.



Den enkla lampan har varit inkopplad med endast tre kablar, svart, grön/röd och brun/svart.



Den nya lampan ska kopplas in med hjälp av 4 kablar och de kopplas på något annat sätt???



Den 4:e kabeln (vit/svart) satt fasttejpad runt kabelstammen tillsammans med de övriga tre men vikt bakåt in under innertaket, bara att lirka ut den så är den delen klar.



Nu till kopplingen:



Gå in på Volvo och beställ följande:



1st isolator art. nr. VO 967588 kostar 16,50kr

4st ledningsskor art. nr. VO 949542 kostar 5,50kr/st



Kapa av de gamla kontakterna med så mycket kabel kvar som möjligt och tryck fast de nya kontakterna. Slutligen ska de kopplas in i Isolator i rätt ordning, nummrering syns på undersidan av isolatorn.



1=svart 2=vit/svart 3=brun/svart 4= grön/röd



Bild