How-To: Laga (el)backspeglar?

Här har vi sparat trådar som svarar på standardfrågor samt guider.
Vill du bidra med material till denna del posta din tråd som vanligt i lämplig del av forumet och skicka sedan ett PM till någon av moderatorerna.
jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

How-To: Laga (el)backspeglar?

Inlägg av jesper13 »

Ändrade topic!

//Erik




Har du den nya typen av elbackspeglar som har motorerna brevid varandra istället för som förut mitt emot varandra?



Fladdrar din speglar när du kör fort? Då kan det vara glapp i plasten vid motorerna.



dessa motorer sitter också på gamla 850 och 440 och passar bolt on. Glasen på 850 och 440 ser ju annorlunda ut med motorerna passar bolt on. Tre skruvar och en liten kontakt med tre elkablar.



Har du den typen av glas som sitter med snäppfästen istället för som förut med en plastring som vrid genom hålet undertill? lugn, de gamla glasen med plastring passar fint i dina speglar bara fästöronen är kvar.



Funkar inte värmen? Felsök genom att koppla en 12V mätpenna på sladdarna som går till glaset, har du 12V där går du vidare till glaset. Kolla med ledningsprovare om du har kontakt mellan de två stiften.



Har du inte 12V i sladdarna är det troligtvis jordfel i sladden från kontaktstycket i dörren ut till spegeln. Riv av dörrsidan och mät. Dra ny jordkabel alternativ byt/rensa kontakten eller dra jorden förbi kontaktstycket helt enkelt.
kör 945T aut och 945T man, 1998

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Skriv svar