Bygga 3" luftmassemätare!

Här har vi sparat trådar som svarar på standardfrågor samt guider.
Vill du bidra med material till denna del posta din tråd som vanligt i lämplig del av forumet och skicka sedan ett PM till någon av moderatorerna.
ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Bygga 3" luftmassemätare!

Inlägg av ThaSaint »

Fastmoving? ska ha massa credits för denna guide!

skrev 3" i topic, men ja 76mm blev det. Se och lär!


Fastmoving? skrev:Ja, då har jag byggt om min LMM för att anpassa mot de större spridarna jag satte dit i höstas. Orsaken till att jag dröjt så här länge med modden är att jag har kört på E85 sedan spridarbytet, men blev strax före jul trött på startsvårigheterna med det bränslet.



Här kommer då en liten bildföljetong hur arbetsgången har varit.



Här är de berörda komponenterna, filter köpte jag på MECA, kostade 250kr, och röret är ett gammalt bränslerör från jobbet =76mm innerdiameter, snäppet för stort egentligen skulle varit 74,5mm, men nu finns det ju marginal för att höja bränsletrycket. :D

Bild



Hålet i röret tillkapat och putsat.

Bild



LMM avkapad, ingen återvändo nu...

Bild



Början av slipningen, (jämför med bilden ovan), använde min Dremel med sliptrissa, funkade fint men det blev lite skräpigt.....

Bild



...så här såg jag ut efter halva slipningen.. :twisted:

Bild



Provmontering, blev några sådana för att få till inpassningen.

Bild



Limmat och klart.

Bild



Så här fint ser det ut invändigt i röret.

Bild



Givetvis ska det ju vara lite stil på det hela, mattsvart färg funkar alltid. :D

Bild





Och till sist monterat i bilen.

Bild



Funkar rätt bra det här, kan ju säga att det är ett rätt fint ljud underifrån huven när jag lägger ner högerfoten... :twisted:
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?