Svenska Volvo 7/900 Klubben

Platsen för oss som värnar om Volvos 7/900-serie
Aktuellt datum och tid: 24 aug 2019, 20:38

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm




Ny tråd  Svara på tråd  [ 49 inlägg ]  Gå till sida 1 2 Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 21 jul 2014, 20:06 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Hello everybody!

Year 1990

Air conditioning, central locking, -40 lowering. The original Virgo alloy fifteen inches.

Mileage 350 000, but stopped for more than 5 years ago.
I paid 150 euros when I bought my relatives.

Some pics - klick to see more
Bild Bild

PS. Sorry my bad english :mrgreen:

_________________
740 GLE B200F '90


Senast redigerad av TeemuK 22 maj 2016, 19:02, redigerad totalt 3 gång.

Upp
   
InläggPostat: 21 jul 2014, 21:00 
Offline
Forumsfreak
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 feb 2006, 13:34
Inlägg: 3068
Kör: RWD
Ort: Örebro
Welcome! :)

Nice car, got any plans for it?
And some pics of the 240 would be nice too

_________________
Jonas Anderot


Upp
   
InläggPostat: 21 jul 2014, 21:18 
Offline
Moderator

Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Inlägg: 18031
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Welcome! [thum]

Good loocking car you got there. Virgo is really nice. 8)

_________________
Bild
Länk: Projekt CLASSIC
Tack till:
Bil-Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing


Upp
   
InläggPostat: 21 jul 2014, 21:27 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
I like this simple, Because family car. I have one boy, 7 months old.

And 240 .. well, i need to find a turbo - maybe .. Finnish law is quite unique.

Bild Bild Bild Bild

a little bit rust..
Bild

...and some art...
Bild

_________________
740 GLE B200F '90


Upp
   
InläggPostat: 21 jul 2014, 21:33 
Offline
Forumsfreak
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 feb 2006, 13:34
Inlägg: 3068
Kör: RWD
Ort: Örebro
Is it hard to make a car road legal with a turbo engine?

_________________
Jonas Anderot


Upp
   
InläggPostat: 22 jul 2014, 19:43 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Well, it's not difficult, but complicated. As long as the switch 240 of the base GT / Turbo version of the brakes and the other small.
Would be easier to buy a pre-turbo, but why when you can buy ready to make yourself your preference?

Unfortunately, just have to say that this is an expensive hobby with a family. But to succeed in the long run you might think, as long as I get surveyed in that first, the last-surveyed in 2010.
One rust on the bottom of the hole, as well as the right end of the skirt.
Tax refunds when it comes on December 6, so I go to buy a welding machine and the industry to do properly work to do. Now that the work gets done around the clock, so did not really have time for anything else.

The idea of ​​an easy, due to the complexity of implementation of the Finnish parts of the access to information, such as turbo manifolds are quite valuable and surprisingly little on sale. Reasonable turbotkin are quite glossy, then do not know how to Sweden?

Wow, was a long post.

PS. my housemate didn't like this sticker.. i don't know why :mrgreen:
Bild

_________________
740 GLE B200F '90


Upp
   
InläggPostat: 23 jul 2014, 07:32 
Offline
Övningskörning

Blev medlem: 22 feb 2014, 23:43
Inlägg: 260
Nice car! Love that sticker:)


Upp
   
InläggPostat: 23 jul 2014, 11:52 
Offline
Moderator

Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Inlägg: 18031
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Haha! Love that sticker to! :lol:

_________________
Bild
Länk: Projekt CLASSIC
Tack till:
Bil-Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing


Upp
   
InläggPostat: 26 jul 2014, 12:18 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Bild Bild
8)

240 -87
Bild Bild Bild Bild Bild

Some photos this morning.

_________________
740 GLE B200F '90


Upp
   
InläggPostat: 07 aug 2014, 11:33 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Oops! I bought a 300 series Volvo's kind. + Mileage 100 000 km, can be found in a lot of parts, literature, etc.
Year model 1985

I have to go get it at the end of the home.

_________________
740 GLE B200F '90


Upp
   
InläggPostat: 07 aug 2014, 21:21 
Offline
Webmaster

Blev medlem: 31 jan 2007, 00:07
Inlägg: 1676
Kör: 965, AMC
There is no such thing as too many cars, especially when it comes to Volvo!


Upp
   
InläggPostat: 09 aug 2014, 09:38 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
We should not celebrate too early in the motor trade. Seller's relatives had come to trade to make bigger money deal with, and it was sold to him. [piska]
Well, it does not matter now. I made the trades from the old car, which is in Kouvola, Finland (200 km +), and it should apply the trailer with.

_________________
740 GLE B200F '90


Upp
   
InläggPostat: 18 aug 2014, 09:05 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
It's very sad.. my inspiration is lost.

Bild

_________________
740 GLE B200F '90


Senast redigerad av TeemuK 22 maj 2016, 19:26, redigerad totalt 1 gånger.

Upp
   
InläggPostat: 18 aug 2014, 10:14 
Offline
Klubbmedlem 2019

Blev medlem: 20 dec 2011, 19:34
Inlägg: 1966
Kör: 740 se
Ort: Bollnäs/Järbo
hang around and it will come bak [thum]
sorry for the bad english


Upp
   
InläggPostat: 11 sep 2014, 11:04 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
..

_________________
740 GLE B200F '90


Senast redigerad av TeemuK 22 maj 2016, 19:25, redigerad totalt 2 gång.

Upp
   
InläggPostat: 27 sep 2014, 23:06 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 14 maj 2009, 21:01
Inlägg: 3
Ort: Korsholm, Finland
Not difficult to get the 240 legal with the turbo engine, you just need these papers and convince the inspector that you have those parts fitted ;)
Bild
Bild


Upp
   
InläggPostat: 04 okt 2014, 19:01 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Bild
"New" engine, still B200E.

Distributor need to change the block - parts can be found in the old machine. Machine mounts including the exchange of.

_________________
740 GLE B200F '90


Senast redigerad av TeemuK 22 maj 2016, 19:25, redigerad totalt 1 gånger.

Upp
   
InläggPostat: 04 okt 2014, 20:02 
Offline
Dags att bli medlem?
Användarvisningsbild

Blev medlem: 15 maj 2006, 14:12
Inlägg: 7027
Kör: Volvo 960
Ort: Göteborg
Nice to see modified vehicles job outside of Sweden :)

Where in Finland do you hang out? If it's any close to Kemi/Tornio/Rovaniemi I can drop of a donation for you when I visit my wifes relatives (som year).
A 2.3L bottom end :) Just change the numbers on the engine block, and you have 2.3L instead of a 2.0 regardless of turbo-use or not!

BR // Taz

_________________
Bild
Only YOU can prevent forest fires.


Upp
   
InläggPostat: 05 okt 2014, 18:26 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
That would be great, but I live in south-eastern Finland, near the Russian border.

And this is no other than the recreational activities that common sense will remain together. Turbo technology would be interested, but it requires time and money. Time is rather limited even when my son was small, but he also bred volvo driver.

The next time the permit photo update! Excuse the bad English, Swedish lessons, I was often elsewhere .. :D

_________________
740 GLE B200F '90


Upp
   
InläggPostat: 15 okt 2014, 07:23 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Douplepost, but..

Bild Bild

I also went to pick up a few original equipment from Volvo. If I have time, so I change the weekend of the distributor block, but Saturday should be 200 mile drive, that can be the spouse of a new car.

_________________
740 GLE B200F '90


Senast redigerad av TeemuK 22 maj 2016, 19:25, redigerad totalt 1 gånger.

Upp
   
InläggPostat: 23 nov 2014, 17:17 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Maybe nexs summer? :roll:

_________________
740 GLE B200F '90


Senast redigerad av TeemuK 22 maj 2016, 19:24, redigerad totalt 1 gånger.

Upp
   
InläggPostat: 14 dec 2014, 15:03 
Offline
Forumsfreak

Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Inlägg: 3799
Kör: Högertrafik
Just hammer it back in place :P


Upp
   
InläggPostat: 21 dec 2014, 09:06 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Time is not enough to properly while the rest of the transfer of cars rented premises, which were leased with a friend

_________________
740 GLE B200F '90


Senast redigerad av TeemuK 22 maj 2016, 19:24, redigerad totalt 1 gånger.

Upp
   
InläggPostat: 20 feb 2015, 10:04 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Well..

The motor is starting almost ready, but the nozzles are not allowed fuel and it should find out why. The thermal time switch should try to change, and hope for the best.

Upgrading is a bit left because of the pressures of work [help]

_________________
740 GLE B200F '90


Senast redigerad av TeemuK 22 maj 2016, 19:23, redigerad totalt 1 gånger.

Upp
   
InläggPostat: 25 apr 2015, 12:01 
Offline
Färsk användare

Blev medlem: 21 jul 2014, 19:47
Inlägg: 31
Bild
Slowly but surely..

Rusty posts at the pictures here.

In still needs and to the right of the headlight washing, then to inspect [banana]

_________________
740 GLE B200F '90


Senast redigerad av TeemuK 22 maj 2016, 19:22, redigerad totalt 2 gång.

Upp
   
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 49 inlägg ]  Gå till sida 1 2 Nästa

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Swedish translation by phpBB Sweden © 2006-2015